MATEMATYCZNE ZADANIA KONKURSOWE
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W4-MT-S2-20-MZAK2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MATEMATYCZNE ZADANIA KONKURSOWE |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: |
Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Kania | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę będzie mieć wpływ forma i jakość przygotowanych przez studentów materiałów - opracowań i rozwiązań zadań konkursowych z matematyki. Oceniane będzie również przygotowanie merytoryczne studenta do zajęć, znajomość poznanych wcześniej pojęć i zagadnień oraz udział w dyskusjach. Średnia arytmetyczna poszczególnych ocen cząstkowych będzie wyznacznikiem oceny końcowej. |
|
Pełny opis: |
Celem modułu jest zapoznanie studentów z różnymi technikami pracy podczas rozwiązywania zadań sprawiających uczniowi trudności - m.in. zadań konkursowych, zadań „na dowodzenie” oraz zadań tekstowych. Przyczyna uczniowskiego strachu przed podjęciem próby rozwiązania tego typu zadania bardzo często tkwi nie w samym uczniu, a niestety w nauczycielu. Rozwiązywanie tych zadań z uczniami powinno odbywać się bowiem według określonych reguł, których ściśle powinien trzymać się nauczyciel. Dokładna analiza zadania, wykonanie planu rozwiązania (przed jego realizacją) i zrozumienie tych dwóch ważnych kroków powinno stanowić kluczową umiejętność nauczyciela w pracy z uczniami. Studenci, którzy opanują techniki pracy podczas rozwiązywania zadań sprawiających uczniowi trudności będą potrafili w sposób poprawny sterować aktywnością uczniów w procesie nauczania - uczenia się oraz rozwijać indywidualne zdolności swoich wychowanków w przygotowaniu ich do konkursów przedmiotowych Zajęcia będą prowadzone w oparciu o dwa podstawowe aspekty pracy z zadaniami konkursowymi z matematyki dla szkół ponadpodstawowych: 1. Jak rozwiązywać zadania konkursowe 2. Jak uczyć rozwiązywania zadań konkursowych. Zajęcia mają również na celu przygotować przyszłego nauczyciela do pracy z uczniem zdolnym. Na zajęciach uwzględniane będą następujące konkursy (m.in.): Olimpiada Matematyczna, Sląski Konkurs Matematyczny, Diamentowy Indeks AGH ,konkursy przedmiotowe (kuratoryjny). |
|
Uwagi: |
Zajęcia mogą odbywać się w zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.