Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MATEMATYCZNE ZADANIA KONKURSOWE

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W4-MT-S2-20-MZAK2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MATEMATYCZNE ZADANIA KONKURSOWE
Jednostka: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Grupy: Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Kania
Prowadzący grup: Sylwia Kania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę będzie mieć wpływ forma i jakość przygotowanych przez studentów materiałów - opracowań i rozwiązań zadań konkursowych z matematyki. Oceniane będzie również przygotowanie merytoryczne studenta do zajęć, znajomość poznanych wcześniej pojęć i zagadnień oraz udział w dyskusjach. Średnia arytmetyczna poszczególnych ocen cząstkowych będzie wyznacznikiem oceny końcowej.

Pełny opis:

Celem modułu jest zapoznanie studentów z różnymi technikami pracy podczas rozwiązywania zadań sprawiających uczniowi trudności - m.in. zadań konkursowych, zadań „na dowodzenie” oraz zadań tekstowych. Przyczyna uczniowskiego strachu przed podjęciem próby rozwiązania tego typu zadania bardzo często tkwi nie w samym uczniu, a niestety w nauczycielu. Rozwiązywanie tych zadań z uczniami powinno odbywać się bowiem według określonych reguł, których ściśle powinien trzymać się nauczyciel. Dokładna analiza zadania, wykonanie planu rozwiązania (przed jego realizacją) i zrozumienie tych dwóch ważnych kroków powinno stanowić kluczową umiejętność nauczyciela w pracy z uczniami. Studenci, którzy opanują techniki pracy podczas rozwiązywania zadań sprawiających uczniowi trudności będą potrafili w sposób poprawny sterować aktywnością uczniów w procesie nauczania - uczenia się oraz rozwijać indywidualne zdolności swoich wychowanków w przygotowaniu ich do konkursów przedmiotowych

Zajęcia będą prowadzone w oparciu o dwa podstawowe aspekty pracy z zadaniami konkursowymi z matematyki dla szkół ponadpodstawowych:

1. Jak rozwiązywać zadania konkursowe

2. Jak uczyć rozwiązywania zadań konkursowych.

Zajęcia mają również na celu przygotować przyszłego nauczyciela do pracy z uczniem zdolnym.

Na zajęciach uwzględniane będą następujące konkursy (m.in.):

Olimpiada Matematyczna, Sląski Konkurs Matematyczny, Diamentowy Indeks AGH ,konkursy przedmiotowe (kuratoryjny).

Uwagi:

Zajęcia mogą odbywać się w zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)