Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA+WARSZTATY

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W4-MT-S2-20-PPPW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA+WARSZTATY
Jednostka: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Grupy: Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Sulik
Prowadzący grup: Monika Sulik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu będzie składała się z 3 komponentów:

1) Ocena uzyskana z raportów z praktyk, w których znajduje się analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury (student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań pedagogiczno – psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących miejscem praktyki) ;

2) Ocena aktywnego uczestnictwa na zajęciach (każdorazowo wystawiana przez osobę prowadzącą po odbytych praktykach w poszczególnych placówkach;

3) Ocena za prowadzenie lub współprowadzenie lekcji wychowawczej. . Każdy komponent stanowi 1/3 oceny końcowej.


Pełny opis:

Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, które realizują kształcenie na II etapie edukacyjnym. A zatem moduł ten obejmuje zapoznanie się ze specyfiką pracy różnych typów szkół (zadania charakterystyczne dla placówki danego typu, statut szkoły, plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny, bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych oraz ich współprowadzenie z nauczycielem, a także samodzielne prowadzenie.

Uwagi:

(W przypadku pracy zdalnej dostosowanie programu do możliwości zwiazanych z obserwacją pracy wychowawczej w placówkach) .

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Warsztat, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Sulik
Prowadzący grup: Monika Sulik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Warsztat - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu będzie składała się z 3 komponentów:

1) Ocena uzyskana z raportów z praktyk, w których znajduje się analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury (student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań pedagogiczno – psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących miejscem praktyki) ;

2) Ocena aktywnego uczestnictwa na zajęciach (każdorazowo wystawiana przez osobę prowadzącą po odbytych praktykach w poszczególnych placówkach;

3) Ocena za prowadzenie lub współprowadzenie lekcji wychowawczej. . Każdy komponent stanowi 1/3 oceny końcowej.


Pełny opis:

Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, które realizują kształcenie na II etapie edukacyjnym. A zatem moduł ten obejmuje zapoznanie się ze specyfiką pracy różnych typów szkół (zadania charakterystyczne dla placówki danego typu, statut szkoły, plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny, bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych oraz ich współprowadzenie z nauczycielem, a także samodzielne prowadzenie.

Uwagi:

(W przypadku pracy zdalnej dostosowanie programu do możliwości zwiazanych z obserwacją pracy wychowawczej w placówkach) .

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)