PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA+WARSZTATY
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W4-MT-S2-20-PPPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA+WARSZTATY |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: |
Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT L
ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Sulik | |
Prowadzący grup: | Monika Sulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu będzie składała się z 3 komponentów: 1) Ocena uzyskana z raportów z praktyk, w których znajduje się analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury (student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań pedagogiczno – psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących miejscem praktyki) ; 2) Ocena aktywnego uczestnictwa na zajęciach (każdorazowo wystawiana przez osobę prowadzącą po odbytych praktykach w poszczególnych placówkach; 3) Ocena za prowadzenie lub współprowadzenie lekcji wychowawczej. . Każdy komponent stanowi 1/3 oceny końcowej. |
|
Pełny opis: |
Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, które realizują kształcenie na II etapie edukacyjnym. A zatem moduł ten obejmuje zapoznanie się ze specyfiką pracy różnych typów szkół (zadania charakterystyczne dla placówki danego typu, statut szkoły, plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny, bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych oraz ich współprowadzenie z nauczycielem, a także samodzielne prowadzenie. |
|
Uwagi: |
(W przypadku pracy zdalnej dostosowanie programu do możliwości zwiazanych z obserwacją pracy wychowawczej w placówkach) . |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT Wr
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc
Warsztat, 15 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Sulik | |
Prowadzący grup: | Monika Sulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Warsztat - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu będzie składała się z 3 komponentów: 1) Ocena uzyskana z raportów z praktyk, w których znajduje się analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury (student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań pedagogiczno – psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących miejscem praktyki) ; 2) Ocena aktywnego uczestnictwa na zajęciach (każdorazowo wystawiana przez osobę prowadzącą po odbytych praktykach w poszczególnych placówkach; 3) Ocena za prowadzenie lub współprowadzenie lekcji wychowawczej. . Każdy komponent stanowi 1/3 oceny końcowej. |
|
Pełny opis: |
Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, które realizują kształcenie na II etapie edukacyjnym. A zatem moduł ten obejmuje zapoznanie się ze specyfiką pracy różnych typów szkół (zadania charakterystyczne dla placówki danego typu, statut szkoły, plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny, bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych oraz ich współprowadzenie z nauczycielem, a także samodzielne prowadzenie. |
|
Uwagi: |
(W przypadku pracy zdalnej dostosowanie programu do możliwości zwiazanych z obserwacją pracy wychowawczej w placówkach) . |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.