Media w kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-AE-S1-MWK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media w kulturze |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kopczyński | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kopczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie do wiedzy o aktualnych zagadnieniach dotyczących zastosowania mediów w kulturze, a także zagrożeń wynikających z ich obecności; studenci zostaną zapoznani z współczesnymi teoriami i nurtami w obszarze kultury medialnej; zajęcia mają także na celu zainspirowanie słuchaczy do dyskusji nad wybranymi problemami współczesnej roli mediów w kulturze, miejscem mediów w wychowaniu, animacji we współczesnej kulturze i rolą pedagoga i nauczyciela w XXI wieku; treści wykładów i ćwiczeń są zbieżne, podzielone są na szczegółowe zagadnienia, w tym: Rozwój techniki a media. Obszary wpływu mediów na kulturę. Google hacking – jak wyszukujemy informację. Rys historyczny J. A. Komeński 1670 Podział mediów. Kultura XXI w. to kultura wizualna? Media a uzależnienia. Media a wzorce osobowe i prasa. Media i kult ciała. Media jako forma promowania stylu i filozofii życia – wzorce osobowe. Media i mediowanie korpo kultury. Zniewolenie medialno-polityczne. Media jako medium umiejętności komunikowania XXI wieku. Kahoot – czy potrafię coś zrobić. Belfrolinki – spis przydatnych multimedialnych programów dla nauczycieli, koordynatorów, animatorów. Google Arts & Cultur możliwosci kultury cyforwej. Problemy wynikające z permanentnej kultury medialnej u dzieci – „Dziecięca demencja cyfrowa”. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR C
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Dziadzia | |
Prowadzący grup: | Ewa Cudzich, Bogusław Dziadzia, Tomasz Kopczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie do wiedzy o aktualnych zagadnieniach dotyczących zastosowania mediów w kulturze, a także zagrożeń wynikających z ich obecności; studenci zostaną zapoznani z współczesnymi teoriami i nurtami w obszarze kultury medialnej; zajęcia mają także na celu zainspirowanie słuchaczy do dyskusji nad wybranymi problemami współczesnej roli mediów w kulturze, miejscem mediów w wychowaniu, animacji we współczesnej kulturze i rolą pedagoga i nauczyciela w XXI wieku; treści wykładów i ćwiczeń są zbieżne, podzielone są na szczegółowe zagadnienia, w tym: Rozwój techniki a media. Obszary wpływu mediów na kulturę. Google hacking – jak wyszukujemy informację. Rys historyczny J. A. Komeński 1670 Podział mediów. Kultura XXI w. to kultura wizualna? Media a uzależnienia. Media a wzorce osobowe i prasa. Media i kult ciała. Media jako forma promowania stylu i filozofii życia – wzorce osobowe. Media i mediowanie korpo kultury. Zniewolenie medialno-polityczne. Media jako medium umiejętności komunikowania XXI wieku. Kahoot – czy potrafię coś zrobić. Belfrolinki – spis przydatnych multimedialnych programów dla nauczycieli, koordynatorów, animatorów. Google Arts & Cultur możliwosci kultury cyforwej. Problemy wynikające z permanentnej kultury medialnej u dzieci – „Dziecięca demencja cyfrowa”. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Konieczna | |
Prowadzący grup: | Ewelina Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie do wiedzy z zakresu funkcjonowania struktur medialnych oraz teorii komunikacji, poznanie roli mediów w kulturze współczesnej oraz w ogólnym systemie edukacji i animacji kultury, przygotowanie do podejmowania działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych z wykorzystaniem nowych mediów; zapoznanie z kontekstami etycznymi i moralnymi w komunikowaniu społecznym, przygotowanie do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w kulturze medialnej oraz do jej współtworzenia. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Dziadzia | |
Prowadzący grup: | Bogusław Dziadzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie do wiedzy z zakresu funkcjonowania struktur medialnych oraz teorii komunikacji, poznanie roli mediów w kulturze współczesnej oraz w ogólnym systemie edukacji i animacji kultury, przygotowanie do podejmowania działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych z wykorzystaniem nowych mediów; zapoznanie z kontekstami etycznymi i moralnymi w komunikowaniu społecznym, przygotowanie do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w kulturze medialnej oraz do jej współtworzenia. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.