Historia sztuki i wiedza o sztuce współczesnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-GR-SM-HS2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia sztuki i wiedza o sztuce współczesnej |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Tomczak | |
Prowadzący grup: | Karolina Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zajęcia: ćwiczenia i wykład odbywają się na platformie Microsoft Teams live online. Pisemne zdawanie ćwiczeń i wykładu online odbywa się na platformie Moodle. Obie platformy są rekomendowane do nauczania zdalnego w sytuacji pandemicznej. 1. SUMARYCZNA OCENA (OKM) ŁĄCZY WYNIK ZALICZENIA ĆWICZEŃ (40-45 %) I WYKŁADU (60-55%). Ocena końcowa modułu uwzględnia: - ĆWICZENIA: • obecność: dopuszczalne: 2 obecności usprawiedliwione (L4 lub wypadki losowe) oraz 2 nieusprawiedliwione; • prezentacja wygłoszona przed grupą online w Teamsie oraz złożenie materiałów poprezentacyjnych (plik Word i plik Power Point) w opcji Zadanie w Teamsie; oceniona pozytywnie; wykonana ściśle według podanych niżej kryteriów; • kolokwium praktyczne (rozpoznawanie artefaktów) online na platformie Moodle; • aktywność studenta na zajęciach. - WYKŁAD – pisemny egzamin sprawdzający całość poruszanej na zajęciach problematyki w trybie online na platformie Moodle. Dla obcokrajowców – możliwość zdawania ustnego; w tym wypadku student ze statusem obcokrajowca mailowo zgłasza chęć uczestnictwa w egzaminie ustnym online w Teamsie. • Uzyskany wynik jest oznaczany określoną oceną (2-5). • By przystąpić do egzaminu (i otrzymać OKM), konieczne jest wcześniejsze zdanie ćwiczeń na ocenę pozytywną. Materiały organizacyjne (zasady studiowania przedmiotu w trybie zdalnym, harmonogramem zajęć, spis zagadnień, spis artefaktów i bibliografia) zostały przekazane studentom na początku semestru pocztą USOS mail. Zgodnie z ogólnymi wytycznymi obowiązują: dwa podejścia do zaliczenia ćwiczeń (artefakty) oraz dwa terminy egzaminu (sumując: w sesji właściwej i poprawkowej). Osoby z IOS – obowiązują te same kryteria oceniania, ale przysługuje im 50 % nieobecności na ćwiczeniach (powyżej, brak zaliczenia), które należy zaliczać indywidualnie według wymienionych przez prowadzącego uwag (problematyka, zasady wykonania zadania itp.). Przy czym, im więcej nieobecności, tym zakres problematyki jest większy. |
|
Pełny opis: |
romanizmu oraz gotyku. Poszerzone spektrum problematyki umożliwia dokładniejsze poznanie różnorodnej sztuki wieków średnich: malarstwa ściennego, książkowego, tablicowego, jak i rzeźby architektonicznej oraz samodzielnej, a także architektury, witrażownictwa i rzemiosła artystycznego. Zaznajamiają z najważniejszymi zagadnieniami i dokonaniami artystycznymi epoki, jej głównymi przedstawicielami we wszystkich wymienionych dziedzinach reprezentującymi sztukę rodzimą i zagraniczną. Kontynuują inicjowanie w studentach wrażliwości na dawną sztukę, rozwijają umiejętność jej rozpoznawania i analizy według ustalonych kryteriów. Poszerzają także merytoryczne przygotowanie studenta do zajmowania się sztuką podczas działań teoretycznych (praca z materiałami źródłowymi, ukierunkowana kwerenda, na tej podstawie myślenie problemowe), jak i praktycznych (zastosowanie zdobytych informacji do samodzielnych wniosków, analiz, wystąpień przed grupą itp.). |
|
Uwagi: |
Omawianie reprezentatywnych zjawisk artystycznych w poszczególnych okresach historycznych współgra z ogólnym zakreśleniem tła kulturowego, najistotniejszych dokonań myśli ludzkiej, w tym poglądów estetycznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Tomczak | |
Prowadzący grup: | Karolina Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | • Zajęcia: ćwiczenia i wykład live online odbywają się na platformie Microsoft Teams, ewentualnie przy wsparciu platformy Moodle (obie rekomendowane przez UŚ do nauczania zdalnego). • Pisemne zdawanie ćwiczeń i wykładu – do ustalenia przez prowadzącą: 1. online (Teams, Moodle); przy kamerze włączonej w komputerze przez studenta w Teamsie i jednocześnie wypełnianie arkusza zaliczeniowego na platformie Moodle 2. bezpośrednio. • Obowiązuje aktywne konto studenta w Teamsie oraz sprawny sprzęt, w tym głośnik (słuchawki) i kamera. 1. SUMARYCZNA OCENA (OKM), ŁĄCZY WYNIK ZALICZENIA ĆWICZEŃ (40-45 %) I WYKŁADU (60-55%). Ocena końcowa modułu uwzględnia: - ĆWICZENIA: • frekwencja: dopuszczalne: 2 nieobecności usprawiedliwione (L4 lub wypadki losowe) oraz 2 nieobecności nieusprawiedliwione, powyżej – brak zaliczenia; • wygłoszenie prezentacji przed grupą online w Teamsie oraz złożenie materiałów poprezentacyjnych (plik Word i plik Power Point) w opcji Zadanie w Teamsie; oceniona pozytywnie; wykonana ściśle według podanych niżej kryteriów; • kolokwium praktyczne (rozpoznawanie artefaktów); • aktywność studenta na zajęciach (m.in. odpowiedź na stawiane przez prowadzącą pytania dedykowane). - WYKŁAD – pisemny egzamin sprawdzający całość poruszanej na zajęciach problematyki. Uzyskany wynik jest oznaczany określoną oceną (2-5). • By przystąpić do egzaminu (i otrzymać OKM), konieczne jest wcześniejsze zdanie ćwiczeń na ocenę pozytywną. • Indywidualny Tryb Studiów (ITS): 50 % obecności na ćwiczeniach, 50 % nieobecności na ćwiczeniach, która jest zaliczana indywidualnie u prowadzącego w formie określonego kryteriami zadania. Więcej niż 50 % lub zerowa frekwencja – brak zaliczenia. Ponadto pozostałe kryteria oceniania bez zmian, jak dla całej grupy (patrz wyżej). • Zgodnie z ogólnymi wytycznymi obowiązują: dwa podejścia do zaliczenia ćwiczeń (artefakty) oraz dwa terminy egzaminu (sumując: w sesji właściwej i poprawkowej). • Student na początku semestru otrzymuje pocztą USOS mail materiały dotyczące zakresu modułu i jego zdawania: zasady studiowania przedmiotu, harmonogramem zajęć, spis zagadnień, spis artefaktów i bibliografia. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w semestrze letnim dotyczą sztuki średniowiecza: europejskiego i polskiego romanizmu oraz gotyku. Poszerzone spektrum problematyki umożliwia dokładniejsze poznanie różnorodnej sztuki wieków średnich: zarówno malarstwa ściennego, książkowego, tablicowego, jak i rzeźby architektonicznej oraz samodzielnej, a także architektury, witrażownictwa i rzemiosła artystycznego. Zaznajamiają z najważniejszymi zagadnieniami i dokonaniami artystycznymi epoki, jej głównymi przedstawicielami reprezentującymi sztukę rodzimą i zagraniczną we wszystkich wymienionych dziedzinach plastycznych. Kontynuują pobudzanie w studentach wrażliwości na dawną sztukę, rozwijają umiejętność jej rozpoznawania i analizy według ustalonych kryteriów. Poszerzają również merytoryczne przygotowanie studenta do zajmowania się sztuką podczas działań teoretycznych (praca z materiałami źródłowymi, ukierunkowana kwerenda, na tej podstawie myślenie problemowe), a także praktycznych (zastosowanie zdobytych informacji do samodzielnych wniosków, analiz, wystąpień przed grupą itp.). |
|
Uwagi: |
Omawianie reprezentatywnych zjawisk artystycznych w poszczególnych okresach historycznych współgra z ogólnym zakreśleniem tła kulturowego, najistotniejszych dokonań myśli ludzkiej, w tym poglądów estetycznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Giełdoń-Paszek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Giełdoń-Paszek, Ryszard Szopa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w semestrze letnim dotyczą sztuki średniowiecza europejskiego i polskiego: od sztuki wczesnochrześcijańskiej po gotyk. Poszerzone spektrum problematyki umożliwia dokładniejsze poznanie różnorodnej sztuki wieków średnich: zarówno malarstwa ściennego, książkowego, tablicowego, jak i rzeźby architektonicznej oraz samodzielnej, a także architektury i rzemiosła artystycznego. Zaznajamiają z najważniejszymi zagadnieniami i dokonaniami artystycznymi epoki, jej głównymi przedstawicielami reprezentującymi sztukę rodzimą i zagraniczną we wszystkich wymienionych dziedzinach plastycznych. Kontynuują pobudzanie w studentach wrażliwości na dawną sztukę, rozwijają umiejętność jej rozpoznawania i analizy według ustalonych kryteriów. Poszerzają również merytoryczne przygotowanie studenta do zajmowania się sztuką podczas działań teoretycznych (praca z materiałami źródłowymi, ukierunkowana kwerenda, na tej podstawie myślenie problemowe), a także praktycznych (zastosowanie zdobytych informacji do samodzielnych wniosków, analiz, wystąpień przed grupą itp.). |
|
Uwagi: |
Omawianie reprezentatywnych zjawisk artystycznych w poszczególnych okresach historycznych współgra z ogólnym zakreśleniem tła kulturowego, najistotniejszych dokonań myśli ludzkiej, w tym poglądów estetycznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Giełdoń-Paszek, Agata Stronciwilk | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Giełdoń-Paszek, Agata Stronciwilk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w semestrze letnim dotyczą sztuki średniowiecza europejskiego i polskiego: od sztuki wczesnochrześcijańskiej po gotyk. Poszerzone spektrum problematyki umożliwia dokładniejsze poznanie różnorodnej sztuki wieków średnich: zarówno malarstwa ściennego, książkowego, tablicowego, jak i rzeźby architektonicznej oraz samodzielnej, a także architektury i rzemiosła artystycznego. Zaznajamiają z najważniejszymi zagadnieniami i dokonaniami artystycznymi epoki, jej głównymi przedstawicielami reprezentującymi sztukę rodzimą i zagraniczną we wszystkich wymienionych dziedzinach plastycznych. Kontynuują pobudzanie w studentach wrażliwości na dawną sztukę, rozwijają umiejętność jej rozpoznawania i analizy według ustalonych kryteriów. Poszerzają również merytoryczne przygotowanie studenta do zajmowania się sztuką podczas działań teoretycznych (praca z materiałami źródłowymi, ukierunkowana kwerenda, na tej podstawie myślenie problemowe), a także praktycznych (zastosowanie zdobytych informacji do samodzielnych wniosków, analiz, wystąpień przed grupą itp.). |
|
Uwagi: |
Omawianie reprezentatywnych zjawisk artystycznych w poszczególnych okresach historycznych współgra z ogólnym zakreśleniem tła kulturowego, najistotniejszych dokonań myśli ludzkiej, w tym poglądów estetycznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.