Diagnostyka psychopedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PA-SEP-S2-DPP1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnostyka psychopedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa | |
Prowadzący grup: | Iwona Donocik, Szymon Godawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) - przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) |
|
Pełny opis: |
• Podstawowe terminy w diagnozie psychopedagogicznej. • Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice: rozmowa i wywiad, ankieta, obserwacja, analiza dokumentów i wytworów, pomiar w naukach społecznych, kwestionariusz. • Teoretyczne i praktyczne podstawy konstruowania narzędzi diagnostycznych • Charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych w diagnozie pedagogicznej. • Diagnoza psychopedagogiczna dziecka pełnosprawnego oraz dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych • Diagnoza środowiska rodzinnego |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Suchodolska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Suchodolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) - przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) |
|
Pełny opis: |
• Podstawowe terminy w diagnozie psychopedagogicznej. • Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice: rozmowa i wywiad, ankieta, obserwacja, analiza dokumentów i wytworów, pomiar w naukach społecznych, kwestionariusz. • Teoretyczne i praktyczne podstawy konstruowania narzędzi diagnostycznych • Charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych w diagnozie pedagogicznej. • Diagnoza psychopedagogiczna dziecka pełnosprawnego oraz dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych • Diagnoza środowiska rodzinnego |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.