Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-OT-S2-POW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Anton Dragomiletskii, Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma przybliżyć studentom szeroko rozumianą problematykę pracy opiekuńczo-wychowawczej. Studenci poznają i analizują pedagogiczne i społeczne uwarunkowania opieki, jej ujmowanie w systemie terminów pedagogicznych. Poszerzają wiedzę na temat działalności opiekuńczo-wychowawczej w różnych środowiskach wychowawczych: rodzinie, szkole, środowisku lokalnym. Próby rozpoznawania, analizy i rozwiązywania problemów opiekuńczo-wychowawczych dają studentom możliwość kształtowania niezbędnych w praktyce opiekuńczo-wychowawczej umiejętności: diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania, realizacji i ewaluacji działań opiekuńczo-wychowawczych i profilaktycznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Klajmon-Lech | |
Prowadzący grup: | Urszula Klajmon-Lech, Maria Misik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma przybliżyć studentom szeroko rozumianą problematykę pracy opiekuńczo-wychowawczej. Studenci poznają i analizują pedagogiczne i społeczne uwarunkowania opieki, jej ujmowanie w systemie terminów pedagogicznych. Poszerzają wiedzę na temat działalności opiekuńczo-wychowawczej w różnych środowiskach wychowawczych: rodzinie, szkole, środowisku lokalnym. Próby rozpoznawania, analizy i rozwiązywania problemów opiekuńczo-wychowawczych dają studentom możliwość kształtowania niezbędnych w praktyce opiekuńczo-wychowawczej umiejętności: diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania, realizacji i ewaluacji działań opiekuńczo-wychowawczych i profilaktycznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.