Programy profilaktyczno-wychowawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-OT-S2-PPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programy profilaktyczno-wychowawcze |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | |
Prowadzący grup: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych sposobów weryfikacji (przygotowanie do zajęć, projekt programu profilaktyczno-wychowawczego, analiza projektów) |
|
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu Programy profilaktyczno-wychowawcze studenci zapoznają się ze podstawami prawnymi odnoszącymi się do tworzenia i realizacji programów profilaktycznych i wychowawczych w szkole i innych placówkach. Nabędą również wiedzę z zakresu modeli teoretycznych, wyjaśniających powody zachowań zdrowotnych i przyczyny powstawania zaburzeń. Studenci zostaną zapoznani z narzędziami diagnostycznymi wykorzystywanymi w przestrzeni szkolnej do opracowania programów profilaktyczno-wychowawczych. W ramach zajęć studenci nabędą także umiejętności konstruowania oraz ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Gaweł-Mirocha | |
Prowadzący grup: | Anna Gaweł-Mirocha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | 50%- Prezentacja wybranych zachowań patologicznych wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, prezentacja wyników badań w wybranej placówce dotyczących dostrzeżonych problematycznych zachowań wśród badanych wychowanków. 40%- Projekt programu profilaktyczno-wychowawczego na podstawie diagnozy problemów wybranej placówki wychowawczo-opiekuńczej. 10%- sprawdzenie samodzielnej analizy literatury przedmiotu i zasobów Internetu dotyczącej wybranych problemów związanych z wychowaniem dzieci, młodzieży i dorosłych oraz zachowań patologicznych wśród nich |
|
Pełny opis: |
Przedmiot umożliwia zapoznanie się i analizę literatury a także zasobów Internetu dotyczących zachowań patologicznych wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, działań profilaktycznych. W trakcie zajęć studenci dokonują diagnozy wybranego środowiska w kierunku problemów dostrzeganych w nim. Przygotowują także projekt programu profilaktyczno-wychowawczego w wybranej placówce. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.