Seminarium magisterskie 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-OT-S2-SM2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie 2 |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR S
S
S
S
CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Grabowska, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Szafrańska, Krzysztof Śleziński | |
Prowadzący grup: | Barbara Grabowska, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Szafrańska, Krzysztof Śleziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z seminarium ustalona jest na podstawie średniej arytmetycznej uzyskanej z 3 sposobów weryfikacji efektów uczenia się: - indywidualna praca nad projektem dyplomowym, - prezentacja, - aktywność/dyskusja, przy założeniu, że każdy sposób weryfikacji zaliczony został pozytywnie na ocenę co najmniej dostateczną. Zaliczenie z oceną - Opracowanie części metodologicznej i empirycznej pracy dyplomowej, - Prezentacja tematyczna realizowanego projektu badawczego, - Udział w dyskusji podczas zajęć – aktywność. |
|
Pełny opis: |
W ramach seminarium dyplomowego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, będących w trudniejszej sytuacji opiekuńczo-wychowawczej. Student kontynuuje opracowanie koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz przeprowadza badania zgodnie z przyjętą procedurą badawczą. |
|
Uwagi: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Klajmon-Lech, Eugenia Smyrnova-Trybulska, Anna Szafrańska | |
Prowadzący grup: | Urszula Klajmon-Lech, Eugenia Smyrnova-Trybulska, Anna Szafrańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | 1. Heurystyczne metody rozwiązywania problemów, studium przypadku, waloryzacja – eksponowanie wartości, pokaz, dyskusja grupowa, analiza literatury przedmiotu. 2. Obecność studenta na zajęciach. 3. Ocena aktywności studenta w realizowaniu zadań. 4. Ocena zaangażowania studenta w rozwiązywanie problemów i przeprowadzenie badań terenowych. 5. Ocena poszczególnych fragmentów przygotowywanej pracy. 6. Przygotowanie narzędzia badawczego. 7. 6 Przeprowadzenie badań. Wstępna analiza uzyskanych rezultatów |
|
Pełny opis: |
1. Kształtowanie kompetencji krytycznych w zakresie analizy problematyki badawczej z perspektywy różnych orientacji poznawczych. 2. Uwrażliwienie studentów na różnorodność ujęć i dyskursów w rozpatrywaniu badanych zagadnień. 3. Rozwijanie kompetencji poznawczych w zakresie analizowania materiału empirycznego w ujęciu ilościowym i jakościowym, oraz w aspekcie porównawczym. 4. Przygotowanie narzędzia badawczego. Przeprowadzenie badań pilotażowych i zasadniczych. analiza uzyskanych rezultatów z wykorzystaniem metoda ilościowych i jakościowych. 5. Przygotowanie pracy magisterskiej, zgodnie ze standardami pisarstwa naukowego, obejmującego strukturę pracy, język narracji, odnośniki i przypisy, sporządzanie bibliografii i aneksów. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR S
S
S
CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Klajmon-Lech, Anna Szafrańska, Krzysztof Śleziński | |
Prowadzący grup: | Urszula Klajmon-Lech, Anna Szafrańska, Krzysztof Śleziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | 1. Heurystyczne metody rozwiązywania problemów, studium przypadku, waloryzacja – eksponowanie wartości, pokaz, dyskusja grupowa, analiza literatury przedmiotu. 2. Obecność studenta na zajęciach. 3. Ocena aktywności studenta w realizowaniu zadań. 4. Ocena zaangażowania studenta w rozwiązywanie problemów i przeprowadzenie badań terenowych. 5. Ocena poszczególnych fragmentów przygotowywanej pracy. 6. Przygotowanie narzędzia badawczego. 7. 6 Przeprowadzenie badań. Wstępna analiza uzyskanych rezultatów |
|
Pełny opis: |
1. Kształtowanie kompetencji krytycznych w zakresie analizy problematyki badawczej z perspektywy różnych orientacji poznawczych. 2. Uwrażliwienie studentów na różnorodność ujęć i dyskursów w rozpatrywaniu badanych zagadnień. 3. Rozwijanie kompetencji poznawczych w zakresie analizowania materiału empirycznego w ujęciu ilościowym i jakościowym, oraz w aspekcie porównawczym. 4. Przygotowanie narzędzia badawczego. Przeprowadzenie badań pilotażowych i zasadniczych. analiza uzyskanych rezultatów z wykorzystaniem metoda ilościowych i jakościowych. 5. Przygotowanie pracy magisterskiej, zgodnie ze standardami pisarstwa naukowego, obejmującego strukturę pracy, język narracji, odnośniki i przypisy, sporządzanie bibliografii i aneksów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.