Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia pedagogiki resocjalizacyjnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-SR-S1-HPR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historia pedagogiki resocjalizacyjnej
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Fajfer-Kruczek
Prowadzący grup: Ilona Fajfer-Kruczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

kolokwium - 50%

prezentacja - 40%

aktywność na zajęciach - 10%


Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Fajfer-Kruczek
Prowadzący grup: Ilona Fajfer-Kruczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna:


kolokwium - 50%

prezentacja - 50%


Podstawą uzyskania zaliczenia jest obecność na zajęciach.



Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sebastian Mrózek
Prowadzący grup: Sebastian Mrózek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna:


kolokwium - 50%

prezentacja - 50%


Podstawą uzyskania zaliczenia jest obecność na zajęciach.



Pełny opis:

Celem modułu jest zdobycie wiedzy i umiejętności swobodnego poruszania się w zakresie dziejów resocjalizacji, znajomość polskich szkół pedagogiki resocjalizacyjnej – twórców i ich dzieł. Student ma zdobyć wiedzę na temat miejsca pedagogiki resocjalizacyjnej w historii Polski i świata, procesu kształtowania się refleksji penologicznej, zapoznać się z podejściem filozofii, nauk społecznych i humanistycznych do zagadnienia kary, historyczno-kulturowymi aspektami kary, historią rozwoju praktyki resocjalizacyjnej w Polsce i na świecie, genezą oraz rozwojem koncepcji i systemów resocjalizacji. Przedstawienie studentom problematyki związanej ze zjawiskami społecznie patologicznymi na przestrzeni wieków. Przedstawienie w kontekście historycznym celów, zasad i przebiegu procesu resocjalizacji, wstępne zapoznanie z instytucjonalnymi i pozainstytucjonalnymi formami resocjalizacji.

Zajęcia ćwiczeniowe w ramach modułu realizowane są w formie warsztatów, konwersacji, projektów.

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)