Metodyka nauczania środowiska społeczno-przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-WIP-S2-2MNS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania środowiska społeczno-przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Metodyka nauczania środowiska społeczno przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym ma umożliwić studentom rozszerzenie i pogłębienie wiedzy merytorycznej i metodycznej dotyczącej procesu edukacji środowiskowej małego dziecka. Studenci na zajęciach zgłębiają takie zagadnienia, jak: proces poznawania przyrody przez małe dziecko; cele edukacji przyrodniczej; kształtowanie pojęć przyrodniczych; kompetencje zawodowe nauczyciela kształcenia środowiskowego; metody wyzwalania aktywności ucznia i ich efektywność dydaktyczna w procesie nauczania przyrody; wycieczka i zajęcia w terenie w edukacji środowiskowej; dialog dziecka z przyrodą;kKształtowania świadomości ekologicznej i postaw ekologicznych u dzieci; wykorzystanie bioregionu w edukacji środowiskowej małego dziecka; ochrona przyrody w praktyce edukacyjnej przedszkolnej i szkolnej. |
|
Uwagi: |
Forma zajęć – zdalna. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Metodyka nauczania środowiska społeczno przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym ma umożliwić studentom rozszerzenie i pogłębienie wiedzy merytorycznej i metodycznej dotyczącej procesu edukacji środowiskowej małego dziecka. Studenci na zajęciach zgłębiają takie zagadnienia, jak: proces poznawania przyrody przez małe dziecko; cele edukacji przyrodniczej; kształtowanie pojęć przyrodniczych; kompetencje zawodowe nauczyciela kształcenia środowiskowego; metody wyzwalania aktywności ucznia i ich efektywność dydaktyczna w procesie nauczania przyrody; wycieczka i zajęcia w terenie w edukacji środowiskowej; dialog dziecka z przyrodą; kształtowania świadomości ekologicznej i postaw ekologicznych u dzieci; wykorzystanie bioregionu w edukacji środowiskowej małego dziecka; ochrona przyrody w praktyce edukacyjnej przedszkolnej i szkolnej. |
|
Uwagi: |
Forma zajęć – stacjonarna. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Gabriela Piechaczek-Ogierman, Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Metodyka nauczania środowiska społeczno przyrodniczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym ma umożliwić studentom rozszerzenie i pogłębienie wiedzy merytorycznej i metodycznej dotyczącej procesu edukacji środowiskowej małego dziecka. Studenci na zajęciach zgłębiają takie zagadnienia, jak: proces poznawania przyrody przez małe dziecko; cele edukacji przyrodniczej; kształtowanie pojęć przyrodniczych; kompetencje zawodowe nauczyciela kształcenia środowiskowego; metody wyzwalania aktywności ucznia i ich efektywność dydaktyczna w procesie nauczania przyrody; wycieczka i zajęcia w terenie w edukacji środowiskowej; dialog dziecka z przyrodą; kształtowania świadomości ekologicznej i postaw ekologicznych u dzieci; wykorzystanie bioregionu w edukacji środowiskowej małego dziecka; ochrona przyrody w praktyce edukacyjnej przedszkolnej i szkolnej. |
|
Uwagi: |
Forma zajęć – stacjonarna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.