Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-WIP-S2-3MNT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kopczyński
Prowadzący grup: Tomasz Kopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnej oceny z bieżących postępów w nauce: zaliczenie prezentacji związanych z realizacją formy warsztatowej w wybranym zakresie, frekwencja 80%, praca pisemna w zakresie ćwiczeń, aktywność.


Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)


Pełny opis:

1. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

2. Nowoczesna koncepcja edukacji ogólnotechnicznej.

3. Układ treści edukacji ogólnotechnicznej a model działalności technicznej.

4. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej w szkole podstawowej.

5. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w szkole ogólnokształcącej.

6. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki w szkole podstawowej.

7. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

8. Środowisko techniczne człowieka: dom, mieszkanie, miejsce pracy

i zabawy, miasto, wieś

9. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej (rysunek

techniczny, język techniczny)

10. Materiałoznawstwo i technologia

o Papieru, drewna, metali, tworzyw sztucznych, ceramiki, materiałów

włókienniczych, artykułów żywnościowych

11. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z wykorzystaniem

różnych materiałów i uzasadnieniem ich stosowania

12. Tok lekcyjny

13. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kopczyński
Prowadzący grup: Tomasz Kopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ważona ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). Realizacja mini zadań w trakcie semestru. Opracowanie warsztatu zaliczeniowego. Przygotowanie eseju z zakresu tematyki przedmiotu. Obliczanie maksimum, średniej i minimum punktów dla każdej z grup na podstawie krzywej Gaussa.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć technicznych na poziomie wychowania przedszkolnego i zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowanie to obejmuje zagadnienia metodyczne oraz merytoryczne: poznanie treści edukacji technicznej zawartych w podstawach programowych oraz przykładowych programach nauczania przewidzianych do realizacji w oddziałach przedszkolnych i w klasach I-III szkoły podstawowej, poznanie zasad metod, form realizacji tych treści, wyrobienie umiejętności planowania organizowania i prowadzenia zajęć. Poznanie zakresu aktualnej podstawy programowej, poznanie literatury przedmiotu, planowanie rozkładu materiału, tworzenie i modyfikacja konspektu. Poznanie współczesnych wyzwań i zagadnień związanych z procesami postępu technicznego.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kopczyński
Prowadzący grup: Tomasz Kopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ważona ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). Realizacja mini zadań w trakcie semestru. Opracowanie warsztatu zaliczeniowego. Przygotowanie eseju z zakresu tematyki przedmiotu. Obliczanie maksimum, średniej i minimum punktów dla każdej z grup na podstawie krzywej Gaussa.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć technicznych na poziomie wychowania przedszkolnego i zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowanie to obejmuje zagadnienia metodyczne oraz merytoryczne: poznanie treści edukacji technicznej zawartych w podstawach programowych oraz przykładowych programach nauczania przewidzianych do realizacji w oddziałach przedszkolnych i w klasach I-III szkoły podstawowej, poznanie zasad metod, form realizacji tych treści, wyrobienie umiejętności planowania organizowania i prowadzenia zajęć. Poznanie zakresu aktualnej podstawy programowej, poznanie literatury przedmiotu, planowanie rozkładu materiału, tworzenie i modyfikacja konspektu. Poznanie współczesnych wyzwań i zagadnień związanych z procesami postępu technicznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)