Podstawy prawne i organizacyjne oświaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-WIP-S2-5PPO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy prawne i organizacyjne oświaty |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Grabowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Konieczna będzie znajomość treści omawianych na wykładach oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej. Główny akcent będzie kładziony na ocenę stopnia znajomości przepisów prawnych i analizę przydatności rozwiązań prawnych do konkretnych przypadków. Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie jest udzielenie pełnej odpowiedzi na co najmniej 40% zadanych pytań. Egzamin pisemny, 4 pytania opisowe - czas 1 godzina. Konieczna będzie także znajomość podstawowej regulacji prawnej z zakresu omawianej na wykładach tematyki. Należy przynosić na zajęcia nakazane wcześniej fragmenty aktów prawnych. Oceniana będzie aktywność i twórcze rozwiązywanie problemów. Na zaliczenie trzeba mieć nie mniej niż 80% obecności na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawami prawnymi i organizacyjnymi oświaty w naszym kraju. Omówienie form i zasad dotyczących zakładania i prowadzenia szkół i placówek oświatowych zwiększy świadomość prawną i społeczną studentów. Tematyka dotycząca awansu zawodowego nauczyciela ma przybliżyć zasady dotyczące zatrudnienia w szkołach i pobudzić studentów do samodzielnej pracy. Analiza aktualnych rozwiązań prawnych ma pomóc studentom we właściwym przygotowaniu do awansu zawodowego i późniejszej pracy w szkole, przedszkolu lub placówce oświatowej. Omówienie praw i obowiązków uczniów, nauczycieli i innych użytkowników szkół i placówek oświatowych ułatwi zrozumienie zasad organizacyjnych danego, potencjalnego miejsca zatrudnienia studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kurzyna-Chmiel | |
Prowadzący grup: | Danuta Kurzyna-Chmiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Konieczna będzie znajomość treści omawianych na wykładach oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej. Główny akcent będzie kładziony na ocenę stopnia znajomości przepisów prawnych i analizę przydatności rozwiązań prawnych do konkretnych przypadków. Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie jest udzielenie pełnej odpowiedzi na co najmniej 40% zadanych pytań. Egzamin pisemny, 4 pytania opisowe - czas 1 godzina. Konieczna będzie także znajomość podstawowej regulacji prawnej z zakresu omawianej na wykładach tematyki. Należy przynosić na zajęcia nakazane wcześniej fragmenty aktów prawnych. Oceniana będzie aktywność i twórcze rozwiązywanie problemów. Na zaliczenie trzeba mieć nie mniej niż 80% obecności na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawami prawnymi i organizacyjnymi oświaty w naszym kraju. Omówienie form i zasad dotyczących zakładania i prowadzenia szkół i placówek oświatowych zwiększy świadomość prawną i społeczną studentów. Tematyka dotycząca awansu zawodowego nauczyciela ma przybliżyć zasady dotyczące zatrudnienia w szkołach i pobudzić studentów do samodzielnej pracy. Analiza aktualnych rozwiązań prawnych ma pomóc studentom we właściwym przygotowaniu do awansu zawodowego i późniejszej pracy w szkole, przedszkolu lub placówce oświatowej. Omówienie praw i obowiązków uczniów, nauczycieli i innych użytkowników szkół i placówek oświatowych ułatwi zrozumienie zasad organizacyjnych danego, potencjalnego miejsca zatrudnienia studentów. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kurzyna-Chmiel | |
Prowadzący grup: | Danuta Kurzyna-Chmiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Konieczna będzie znajomość treści omawianych na wykładach oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej. Główny akcent będzie kładziony na ocenę stopnia znajomości przepisów prawnych i analizę przydatności rozwiązań prawnych do konkretnych przypadków. Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie jest udzielenie pełnej odpowiedzi na co najmniej 40% zadanych pytań. Egzamin pisemny, 3 pytania opisowe - czas 1 godzina. Konieczna będzie także znajomość podstawowej regulacji prawnej z zakresu omawianej na wykładach tematyki. Należy przynosić na zajęcia nakazane wcześniej fragmenty aktów prawnych. Oceniana będzie aktywność i twórcze rozwiązywanie problemów. Na zaliczenie trzeba mieć nie mniej niż 80% obecności na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawami prawnymi i organizacyjnymi oświaty w naszym kraju. Omówienie form i zasad dotyczących zakładania i prowadzenia szkół i placówek oświatowych zwiększy świadomość prawną i społeczną studentów. Tematyka dotycząca awansu zawodowego nauczyciela ma przybliżyć zasady dotyczące zatrudnienia w szkołach i pobudzić studentów do samodzielnej pracy. Analiza aktualnych rozwiązań prawnych ma pomóc studentom we właściwym przygotowaniu do awansu zawodowego i późniejszej pracy w szkole, przedszkolu lub placówce oświatowej. Omówienie praw i obowiązków uczniów, nauczycieli i innych użytkowników szkół i placówek oświatowych ułatwi zrozumienie zasad organizacyjnych danego, potencjalnego miejsca zatrudnienia studentów. 15 godzin wykładu 1 pkt ETCS. Łączny nakład pracy studenta 30 godz., po 2 godz. wykładów co 2 tygodnie. Pozostałe 15 godzin student realizuje w ramach pracy własnej: -przygotowując się do zajęć 5 godz. -przygotowując się do pracy w grupie nad analizą aktów prawnych 3 godz. -czytając literaturę 2 godz. - przygotowując się do egzaminu 5 godz. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.