Metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-WIP-S2-MEM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z egzaminu i ćwiczeń, przy założeniu, że egzamin i ćwiczenia, a zatem wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia (patrz: metody i kryteria oceniania), zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć „Metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych (zwłaszcza ich rozumienia w trakcie aktywności dzieci), kształtowanie języka matematycznego (na różnych poziomach i przystępnych dla dziecka reprezentacjach), aktywnej postawy w nauczaniu, a w konsekwencji kształtowania takiej postawy dzieci w uczeniu się matematyki. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do teoretycznego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych oraz praktycznego prowadzenia zajęć z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | |
Uwagi: |
Literatura może zostać wzbogacona w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki, a zakres z podanej (m. in. wybór z obowiązkowej) uszczegółowiony zostanie w trakcie zajęć. Warunkiem upoważniającym zaliczenie egzaminu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia (pozytywnej oceny) z ćwiczeń i zaliczenia wykładu. Warunkiem upoważniającym do zaliczenia wykładu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich wprowadzonych na wykładach formach pracy; tj. aktywne uczestniczenie w zajęciach lub uzupełnienie braków w sposób umożliwiający ich pozytywną weryfikację. E-mail prowadzącego: renata.raszka@us.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej to moduł obejmujący treści dotyczące wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi w realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno-logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności praktycznych z zakresu metodyki edukacji matematycznej, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i matematycznego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z uwzględnieniem pracy własnej studentów. Zajęcia prowadzone będą w formie zdalnej i/lub kontaktowej. | |
Uwagi: |
Literatura może zostać wzbogacona w trakcie zajęć o dodatkowe pozycje w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki. E-mail prowadzącego – Renata Raszka: renata.raszka@us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.