Podstawy pedagogiki specjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-WZ-N1-3PPS | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki specjalnej | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin ![]() Wykład, 8 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sylwia Wrona | |
Prowadzący grup: | Iwona Donocik, Sylwia Wrona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ze wszystkich sposobów weryfikacji |
|
Pełny opis: |
Podstawy pedagogiki specjalnej są modułem wprowadzającym w wiedzę na temat niepełnosprawności, jej uwarunkowań, społecznych mechanizmów inkluzji i ekskluzji osób niepełnosprawnych i z zaburzonym zachowaniem. Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami pedagogiki specjalnej – jej celami, subdyscyplinami, paradygmatami, terminologią. Prócz tego do ważnych założeń należy realizacja treści dotyczących organizacji kształcenia tej grupy uczniów oraz procesów uczenia się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym – zwłaszcza w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec osób z zaburzeniami, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.