Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Twórcze działania w przestrzeni

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PGMR-S2-TDPR2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Twórcze działania w przestrzeni
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny ograniczonego wyboru

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Stefańczyk
Prowadzący grup: Robert Lipka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Stefańczyk
Prowadzący grup: Wojciech Osuchowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną. Podstawę zaliczenia i oceny stanowi cały dorobek semestralny, na który składają się poszczególne ćwiczenia. Student przedstawia wykonane prace osobiście podczas przeglądu zaliczeniowego.

Ocena modułu jest średnią arytmetyczną oceny uzyskanej z projektu zaliczeniowego i oceny z zajęć laboratoryjnych, poszczególnych ćwiczeń.

Pełny opis:

Student opanowuje zasady modelowania obiektów rzeźbiarskich w oparciu o umiejętność rzetelnej analizy i obserwacji otaczającego świata. Zna zasady posługiwania się warsztatem rzeźbiarskim zarówno tradycyjnym jak i cyfrowym. Analitycznie obserwuje obiekty przestrzenne pod kątem wartości bryły, napięć, ciężarów wizualnych kompozycji przestrzennych. Świadomie dobiera odpowiednie materiały, techniki i technologie do osiągania efektów wyrazu wizualnego. Potrafi wykorzystać zdobyte doświadczenie w autorskiej wypowiedzi plastycznej.

Zakładane efekty uczenia się modułu:

Zna narzędzia oraz różnorodne środki techniczne i koncepcje artystyczne niezbędne w pracy w przestrzeni rzeźbiarskiej.

Realizuje własne koncepcje artystyczne łącząc wiedzę i umiejętności poznane na przedmiotach kierunkowych.

Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej.

Umie realizować własne projekty artystyczne w zakresie projektowania gier.

Wykorzystuje poznaną wiedzę i umiejętności praktyczne w realizacji zespołowych projektów artystycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Stefańczyk
Prowadzący grup: Marcjanna Wysocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną. Podstawę zaliczenia i oceny stanowi cały dorobek semestralny, na który składają się poszczególne ćwiczenia. Student przedstawia wykonane prace osobiście podczas przeglądu zaliczeniowego.

Ocena modułu jest średnią arytmetyczną oceny uzyskanej z projektu zaliczeniowego i oceny z zajęć laboratoryjnych, poszczególnych ćwiczeń.

Pełny opis:

Student opanowuje zasady modelowania obiektów rzeźbiarskich w oparciu o umiejętność rzetelnej analizy i obserwacji otaczającego świata. Zna zasady posługiwania się warsztatem rzeźbiarskim zarówno tradycyjnym jak i cyfrowym. Analitycznie obserwuje obiekty przestrzenne pod kątem wartości bryły, napięć, ciężarów wizualnych kompozycji przestrzennych. Świadomie dobiera odpowiednie materiały, techniki i technologie do osiągania efektów wyrazu wizualnego. Potrafi wykorzystać zdobyte doświadczenie w autorskiej wypowiedzi plastycznej.

Zakładane efekty uczenia się modułu:

Zna narzędzia oraz różnorodne środki techniczne i koncepcje artystyczne niezbędne w pracy w przestrzeni rzeźbiarskiej.

Realizuje własne koncepcje artystyczne łącząc wiedzę i umiejętności poznane na przedmiotach kierunkowych.

Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej.

Umie realizować własne projekty artystyczne w zakresie projektowania gier.

Wykorzystuje poznaną wiedzę i umiejętności praktyczne w realizacji zespołowych projektów artystycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Stefańczyk
Prowadzący grup: Marcjanna Wysocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)