Podstawy systemowe kształcenia językowgo dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-NM-PSKZJEZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy systemowe kształcenia językowgo dziecka |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki (2) i słowotwórstwa (2). Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
--- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki (2) i słowotwórstwa (2). Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
--- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki i morfologii. Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 słów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
--- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.