Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-NM-ZAB-ROZ-MOW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka 1. Pierwszy punkt zaliczenia kursu: udział w kursie (zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach października 2020 roku i dotrwanie do końca kursu obejmującego 15 godzin). 40% 2. Drugi punkt zaliczenia kursu: dotyczy lektury własnej – przygotowanie pracy pisemnej lub innej formy aktywności – wg ustaleń podczas zajęć (np. streszczenie wybranego artykułu poświęconego roli ćwiczeń językowych w rozwoju i doskonaleniu mowy dziecka, przygotowanie prezentacji na podstawie lektury, przygotowanie dyskusji i/lub quizu lub inne formy aktywności). 30% 3. Trzeci punkt zaliczenia kursu: zespołowe przygotowanie gry/ zabawy stymulującej rozwój mowy dziecka (temat, zakres wg ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grupy. 30% Lub alternatywne (wg pomysłu podanego i zaakceptowanego przez uczestników kursu) rozwiązanie dla punktów 2. i/lub 3. (np. przygotowanie zestawu ćwiczeń do utrwalania wymowy wybranej głoski lub inne). 4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie. Oceny: uzyskanie wskazanych poniżej progów procentowych umożliwia ubieganie się o następującą ocenę: 60% – dst (w tym obowiązkowo minimum 25% z punktu 1), 70% – dst+, 80% – db, 90% – db+, 100% – bdb. Uwaga! Aby uzyskać daną ocenę należy także zadbać o jakość prac oddawanych do recenzji prowadzącego i/lub pozostałych uczestników kursu. |
|
Pełny opis: |
Kurs Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka (informacje organizacyjne, zapisy na kurs w trybie on-line) Zabawy w stymulacji rozwoju mowy dziecka – rozwój mowy dziecka (wybrane informacje) Język nianiek – proteza skutecznie wspomagająca rozwój mowy dziecka Literatura piękna (wiersze dla dzieci) – jako źródło pomysłu do zabaw/ gier stymulujących rozwój mowy dziecka Łamańce językowe (źródło zabawy językowej i inspiracja do tworzenia ćwiczeń) Adaptacja i/lub tworzenie gier (np. planszowych) do zabaw/ gier stymulujących rozwój mowy dziecka (np. double, story cubes, inne) Miejsce na propozycje własne uczestników zajęć i/lub analiza lektur dot. zabawy Podsumowanie zajęć zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka – wyniki pracy indywidualnej i zespołowej. Stymulacja rozwoju mowy dziecka – studium przypadku |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka 1. Pierwszy punkt zaliczenia kursu: udział w kursie (zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach października 2020 roku i dotrwanie do końca kursu obejmującego 15 godzin). 40% 2. Drugi punkt zaliczenia kursu: dotyczy lektury własnej – przygotowanie pracy pisemnej lub innej formy aktywności – wg ustaleń podczas zajęć (np. streszczenie wybranego artykułu poświęconego roli ćwiczeń językowych w rozwoju i doskonaleniu mowy dziecka, przygotowanie prezentacji na podstawie lektury, przygotowanie dyskusji i/lub quizu lub inne formy aktywności). 30% 3. Trzeci punkt zaliczenia kursu: zespołowe przygotowanie gry/ zabawy stymulującej rozwój mowy dziecka (temat, zakres wg ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grupy. 30% Lub alternatywne (wg pomysłu podanego i zaakceptowanego przez uczestników kursu) rozwiązanie dla punktów 2. i/lub 3. (np. przygotowanie zestawu ćwiczeń do utrwalania wymowy wybranej głoski lub inne). 4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie. Oceny: uzyskanie wskazanych poniżej progów procentowych umożliwia ubieganie się o następującą ocenę: 60% – dst (w tym obowiązkowo minimum 25% z punktu 1), 70% – dst+, 80% – db, 90% – db+, 100% – bdb. Uwaga! Aby uzyskać daną ocenę należy także zadbać o jakość prac oddawanych do recenzji prowadzącego i/lub pozostałych uczestników kursu. |
|
Pełny opis: |
Kurs Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka (informacje organizacyjne, zapisy na kurs - w roku akademickim 2020/2021 w trybie on-line) Zabawy w stymulacji rozwoju mowy dziecka – rozwój mowy dziecka (wybrane informacje) Język nianiek – proteza skutecznie wspomagająca rozwój mowy dziecka Literatura piękna (wiersze dla dzieci) – jako źródło pomysłu do zabaw/ gier stymulujących rozwój mowy dziecka Łamańce językowe (źródło zabawy językowej i inspiracja do tworzenia ćwiczeń) Adaptacja i/lub tworzenie gier (np. planszowych) do zabaw/ gier stymulujących rozwój mowy dziecka (np. double, story cubes, inne) Miejsce na propozycje własne uczestników zajęć i/lub analiza lektur dot. zabawy Podsumowanie zajęć zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka – wyniki pracy indywidualnej i zespołowej. Stymulacja rozwoju mowy dziecka – studium przypadku |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka 1. Zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach od rozpoczęcia kursu i udział w kursie w wymiarze 10 godzin. 2. Lektura własna – przygotowanie pracy pisemnej i/lub innej formy aktywności (np. # prezentacja ustna/multimedialna na podstawie lektury, # przygotowanie quizu dot. prezentowanej lektury lub # przygotowanie zestawu ćwiczeń na podstawie prezentowanej lektury). 3. Zespołowe (2 lub 3 osoby) lub indywidualne przygotowanie gry planszowej stymulującej rozwój mowy dziecka (temat gry, zakres wg autorskich ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grup. 4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie. Warunkiem zaliczenia kursu na najniższym dopuszczalnym poziomie jest dostateczna poprawność merytoryczna i formalna oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. prezentacja projektu indywidualnego bez ćwiczeń/quizów). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura projektów i sposobów ich prezentacji, terminowe oddanie projektów, przedstawienie projektu gry do wstępnej oceny. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura projektów i sposobów ich prezentacji, wyczerpujący sposób opracowania projektów, terminowość ich oddawania oraz dbałość o szczegóły i precyzję opisów i instrukcji. |
|
Pełny opis: |
Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym wymaga znajomości podstawowych informacji z zakresu fonetyki, psychologii rozwojowej, logopedii czy pedagogiki i terapii. Dziecko w świecie zabawy poznaje i doskonali umiejętności komunikacyjne. Rolą dorosłego specjalisty jest tak poprowadzić terapię dziecka, aby praca nad doskonaleniem mowy była atrakcyjna i przynosiła oczekiwane rezultaty. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka. Uwaga! Kurs dostępny jest na platformie wydziałowej Moodle - https://el.us.edu.pl/wsne/ - dla zarejestrowanych uczestników zajęć w semestrze zimowym 2023/2024. 1. Zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach od rozpoczęcia kursu i udział w kursie w wymiarze 10 godzin. 2. Lektura własna – przygotowanie pracy pisemnej i/lub innej formy aktywności (np. prezentacja ustna/multimedialna na podstawie lektury, przygotowanie quizu dot. prezentowanej lektury lub przygotowanie zestawu ćwiczeń na podstawie prezentowanej lektury). 3. Zespołowe (2, ew. 3 osoby) lub indywidualne przygotowanie gry planszowej stymulującej rozwój mowy dziecka (temat gry, zakres wg autorskich ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grup. 4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie. Warunkiem zaliczenia kursu na najniższym dopuszczalnym poziomie jest dostateczna poprawność merytoryczna i formalna oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. prezentacja projektu indywidualnego bez ćwiczeń/quizów). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura projektów i sposobów ich prezentacji, terminowe oddanie projektów, przedstawienie projektu (prototypu) gry do weryfikacji merytorycznej i metodycznej. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura projektu i sposobu jego prezentacji, wyczerpujące opracowanie projektu, terminowe jego oddawanie oraz dbałość o szczegóły i precyzję opisów i instrukcji. |
|
Pełny opis: |
Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym wymaga znajomości podstawowych informacji z zakresu fonetyki, psychologii rozwojowej, logopedii czy pedagogiki i terapii w zakresie nauki czytania i pisania. Dziecko w świecie zabawy poznaje i doskonali umiejętności komunikacyjne. Rolą dorosłego specjalisty jest tak poprowadzić terapię dziecka, aby praca nad doskonaleniem mowy była atrakcyjna i przynosiła oczekiwane rezultaty. |
|
Uwagi: |
--- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.