Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dziagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I- III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-DPDPK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dziagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I- III
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Anna Gaweł-Mirocha, Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ze wszystkich sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej metod diagnozowania i podstawowych technik pomiaru, umiejętności formułowania pytań i problemów diagnostycznych, całościowego ujmowania procesu diagnozy, wykorzystywania danych diagnostycznych pochodzących z różnych źródeł w oddziaływaniu pedagogicznym. Realizowania założeń terapii pedagogicznej z uwzględnieniem jej rodzajów, form i wybranych narzędzi.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ze wszystkich sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej metod diagnozowania i podstawowych technik pomiaru, umiejętności formułowania pytań i problemów diagnostycznych, całościowego ujmowania procesu diagnozy, wykorzystywania danych diagnostycznych pochodzących z różnych źródeł w oddziaływaniu pedagogicznym. Realizowania założeń terapii pedagogicznej z uwzględnieniem jej rodzajów, form i wybranych narzędzi.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Suchodolska
Prowadzący grup: Jolanta Suchodolska, Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ze wszystkich sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z funkcjami, zasadami i rodzajami diagnozy oraz poznanie wybranych metod i technik diagnozowania przebiegu rozwoju oraz trudności edukacyjnych dzieci i młodzieży. Studenci poznają wybrane metody, techniki i strategie diagnozy pedagogicznej i psychologicznej ( w stopniu umożliwiającym w przyszłości współprace z diagnostą - pedagogiem i psychologiem). Moduł umożliwia studentom nabycie rozszerzonej wiedzy z zakresu diagnozy psychopedagogicznej , ze szczególnym uwzględnieniem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Treści koncentrują się na omówieniu terminologii , technik diagnostycznych w psychologii i pedagogice, teoretycznych i praktycznych podstaw konstruowania narzędzi diagnostycznych. Ponadto w toku zajęć omówione zostaną i scharakteryzowane metody, techniki i narzędzia badawcze. Student nabędzie umiejętności w realizacji diagnozy psychopedagogicznej dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz diagnozy środowiska rodzinnego i szkolnego.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Suchodolska
Prowadzący grup: Jolanta Suchodolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)