Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-EDTECH.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6) |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kopczyński | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kopczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). Realizacja mini zadań w trakcie semestru. Opracowanie warsztatu zaliczeniowego. Przygotowanie eseju z zakresu tematyki przedmiotu. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć technicznych na poziomie wychowania przedszkolnego i zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowanie to obejmuje zagadnienia metodyczne oraz merytoryczne: poznanie treści edukacji technicznej zawartych w podstawach programowych oraz przykładowych programach nauczania przewidzianych do realizacji w oddziałach przedszkolnych i w klasach I-III szkoły podstawowej, poznanie zasad metod, form realizacji tych treści, wyrobienie umiejętności planowania organizowania i prowadzenia zajęć. Poznanie zakresu aktualnej podstawy programowej, poznanie literatury przedmiotu, planowanie rozkładu materiału, tworzenie i modyfikacja konspektu. Poznanie współczesnych wyzwań i zagadnień związanych z procesami postępu technicznego. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Ryszawy | |
Prowadzący grup: | Sylwia Ryszawy | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). Weryfikacja polegająca na ocenie przygotowania materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania pracy technicznej oraz jej wykonanie i kierowanie jej wykonywaniem przez pozostałych studentów z grupy. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć technicznych na poziomie wychowania przedszkolnego i zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowanie to obejmuje zagadnienia metodyczne oraz merytoryczne: poznanie treści edukacji technicznej zawartych w podstawach programowych oraz przykładowych programach nauczania przewidzianych do realizacji w oddziałach przedszkolnych i w klasach I-III szkoły podstawowej, poznanie zasad metod, form realizacji tych treści, wyrobienie umiejętności planowania organizowania i prowadzenia zajęć. Poznanie zakresu aktualnej podstawy programowej, poznanie literatury przedmiotu, planowanie rozkładu materiału, tworzenie i modyfikacja konspektu. Poznanie współczesnych wyzwań i zagadnień związanych z procesami postępu technicznego. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Ryszawy | |
Prowadzący grup: | Sylwia Ryszawy | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). Weryfikacja polegająca na ocenie przygotowania materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania pracy technicznej oraz jej wykonanie i kierowanie jej wykonywaniem przez pozostałych studentów z grupy. |
|
Pełny opis: |
Moduł metodyka edukacji technicznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu kompetencji metodycznych, które umożliwią skuteczną realizację celów i treści edukacji technicznej. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.