Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.4)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-MEPOL.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.4)
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Łuc
Prowadzący grup: Izabela Łuc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

(Wykład)

Pisemna praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja).

Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna.

Ćwiczenia

(prezentacja)

Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć.

(kolokwium) Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą.


Pełny opis:

Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

(Wykład)

Forma pisemna i ustna. Praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja).

Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna.

Ćwiczenia

(prezentacja)

Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć.

(recenzja)

Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą.


Pełny opis:

Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

(Wykład)

Forma pisemna i ustna. Praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja).

Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna.

Ćwiczenia

(prezentacja)

Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć.

(recenzja)

Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą.


Pełny opis:

Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym.

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Łuc
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

(Wykład)

Forma pisemna i ustna. Praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja).

Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna.

Ćwiczenia

(prezentacja)

Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć.

(recenzja)

Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą.


Pełny opis:

Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym.

Uwagi:

---

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)