Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.4)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-MEPOL.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.4) |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Łuc | |
Prowadzący grup: | Izabela Łuc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | (Wykład) Pisemna praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja). Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna. Ćwiczenia (prezentacja) Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć. (kolokwium) Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | (Wykład) Forma pisemna i ustna. Praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja). Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna. Ćwiczenia (prezentacja) Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć. (recenzja) Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | (Wykład) Forma pisemna i ustna. Praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja). Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna. Ćwiczenia (prezentacja) Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć. (recenzja) Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym. |
|
Uwagi: |
--- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Łuc | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | (Wykład) Forma pisemna i ustna. Praca egzaminacyjna, weryfikująca wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka polskiego na szczeblu elementarnym. Wymagana znajomość wybranych metod: wprowadzania dziecka w świat pisma (czytanie, pisanie), doskonalenia wymowy i dykcji (mówienie i słuchanie), pracy z tekstem literackim i użytkowym, konstruowania różnogatunkowych tekstów (kilkuzdaniowych), metod aktywizujących stosowanych w pracy z tekstem literackim (np. przekład intersemiotyczny, drama, improwizacja). Warunkiem zaliczenia pracy na najniższym dopuszczalnym poziomie jest poprawność merytoryczna i formalna (dopuszczalne nierażące błędy językowe czy stylistyczne) oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. obszerna prezentacja jednej metody z wybranego obszaru kształcenia). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, próba porównania i oceny wybranych metod nauczania oraz nieliczne błędy językowo-stylistyczne. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura pracy, przemyślany tok wywodu, porównanie i ocena wybranych metod nauczania oraz bezbłędność merytoryczna i formalna. Ćwiczenia (prezentacja) Ocena obejmuje zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego, umiejętność zainteresowania i zaktywizowania uczestników zajęć. Ocenę bardzo dobrą gwarantuje: wyczerpanie realizowanego tematu podporządkowane opracowanemu scenariuszowi, interesujący, dynamiczny i multimodalny przebieg zajęć, sporadyczne korzystanie z notatek dla przypomnienia toku prezentacji. Ocena dobra: jak w wypadku oceny bardzo dobrej, dopuszczalne korzystanie z notatek i ich fragmentaryczne odczytywanie. Ocena dostateczna: prezentacja zadowalająco wyczerpuje temat, ale jej autorzy muszą posiłkować się stale notatkami, co powoduje m.in. brak kontaktu wzrokowego z uczestnikami zajęć. (recenzja) Warunkiem uzyskania oceny dostatecznej jest uzyskanie 1/3 punktów z przewidzianej sumy punktów. Maksymalna ilość punktów gwarantuje ocenę bardzo dobrą. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest merytoryczne i warsztatowe przygotowanie studenta do prowadzania zajęć edukacji polonistycznej. Student ma opanować metody i techniki wprowadzania litery, nauki czytania i pisania, czytania ze zrozumieniem, rozwijania kompetencji komunikacyjnej i językowej w pracy w wychowankiem. W trakcie zajęć student ma nabyć umiejętność łączenia ścieżek edukacyjnych, organizowania własnego warsztatu pracy, nauczyć się sztuki kreatywności w komponowaniu zajęć i doborze tekstów literackich. Ponadto ma stać się świadomym inicjatorem zadań stawianych przed uczniem i rodzicem, zgodnie za zapisami w podstawie programowej i prawie oświatowym. |
|
Uwagi: |
--- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.