Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I - III (sem.4)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-MESPP.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I - III (sem.4) |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia – z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; dokonać krytycznej analizy programów nauczania i podręczników w zakresie treści społeczno-przyrodniczych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym, on line na platformie Teams – Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia – z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; dokonać krytycznej analizy programów nauczania i podręczników w zakresie treści społeczno-przyrodniczych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie kontaktu bezpośredniego na uczelni – Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Piechaczek-Ogierman, Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Gabriela Piechaczek-Ogierman, Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia – z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; dokonać krytycznej analizy programów nauczania i podręczników w zakresie treści społeczno-przyrodniczych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. W treściach omawianych w trakcie semestru akcent zostanie położony na poznanie zagadnień dotyczących edukacji w terenie, edukacji ekologicznej oraz poznaniu pracy placówek edukacyjnych szerzących wiedzę z zakresu przyrody. |
|
Uwagi: |
. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Piechaczek-Ogierman, Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Gabriela Piechaczek-Ogierman, Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia – z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; dokonać krytycznej analizy programów nauczania i podręczników w zakresie treści społeczno-przyrodniczych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. W treściach omawianych w trakcie semestru akcent zostanie położony na poznanie zagadnień dotyczących edukacji w terenie, edukacji ekologicznej oraz poznaniu pracy placówek edukacyjnych szerzących wiedzę z zakresu przyrody. |
|
Uwagi: |
. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.