Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania przedszkolnego (sem.2)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-METWPE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wychowania przedszkolnego (sem.2)
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Marek
Prowadzący grup: Elżbieta Marek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów

kształcenia:

1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów:

Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 %

Ocena dobra – znajomość 89-70 %

Ocena dostateczna – znajomość 69-50 %

Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej

2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa.

3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna.

4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa.

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji

efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie.

Uwagi:

Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Minczanowska
Prowadzący grup: Anna Gaweł-Mirocha, Aleksandra Minczanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów

kształcenia:

1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów:

Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 %

Ocena dobra – znajomość 89-70 %

Ocena dostateczna – znajomość 69-50 %

Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej

2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa.

3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna.

4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa.

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji

efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie.

Uwagi:

Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Minczanowska
Prowadzący grup: Aleksandra Minczanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów

kształcenia:

1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów:

Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 %

Ocena dobra – znajomość 89-70 %

Ocena dostateczna – znajomość 69-50 %

Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej

2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa.

3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna.

4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa.

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji

efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie.

Uwagi:

Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Minczanowska
Prowadzący grup: Aleksandra Minczanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów

kształcenia:

1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów:

Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 %

Ocena dobra – znajomość 89-70 %

Ocena dostateczna – znajomość 69-50 %

Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej

2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa.

3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna.

4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa.

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji

efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie.

Uwagi:

Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)