Metodyka wychowania przedszkolnego (sem.2)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-METWPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wychowania przedszkolnego (sem.2) |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Marek | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: 1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów: Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 % Ocena dobra – znajomość 89-70 % Ocena dostateczna – znajomość 69-50 % Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej 2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa. 3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna. 4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa. Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie. |
|
Uwagi: |
Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Minczanowska | |
Prowadzący grup: | Anna Gaweł-Mirocha, Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: 1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów: Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 % Ocena dobra – znajomość 89-70 % Ocena dostateczna – znajomość 69-50 % Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej 2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa. 3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna. 4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa. Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie. |
|
Uwagi: |
Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Minczanowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: 1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów: Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 % Ocena dobra – znajomość 89-70 % Ocena dostateczna – znajomość 69-50 % Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej 2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa. 3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna. 4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa. Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie. |
|
Uwagi: |
Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Minczanowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu ustalana jest na podstawie średniej ważonej uzyskanej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: 1. Egzamin pisemny mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i metodycznej ujętej w problematyce wykładów. Egzamin polega na sprawdzeniu stopnia znajomości treści wykładów: Ocena bardzo dobra – znajomość wiedzy teoretycznej 100-90 % Ocena dobra – znajomość 89-70 % Ocena dostateczna – znajomość 69-50 % Ocena niedostateczna – znajomość 49% i mniej 2. Prezentacja referatu w formie PP dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń - praca grupowa. 3. Prezentacja ćwiczeń i scenariuszy rozwijających różne kierunki aktywności dziecka - praca indywidualna. 4. Opracowanie projektu edukacyjnego i przedstawienie go w formie prezentacji PowerPoint - praca grupowa. Ocena końcowa - średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki wychowania przedszkolnego mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące wspierania całościowego rozwoju dziecka. W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i jego potrzeb. Zna i stosuje zasady nauczania i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym. W ramach wykładów i ćwiczeń oraz pracy własnej osiąga efekty pedagogiczne oraz nauczycielskie. |
|
Uwagi: |
Obowiązuje obecność na zajęciach.Nieobecności należy zaliczyć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.