Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-WSPAR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PRAKT
PRAKT
PRAKT
PRAKT
CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Prysak, Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Prowadzący grup: | Dorota Prysak, Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna |
|
Pełny opis: |
Student zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące, strukturę systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji, podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych |
|
Uwagi: |
Możliwość konsultacji prze cały semestr. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRAKT
PRAKT
PRAKT
PRAKT
|
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa, Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Prowadzący grup: | Szymon Godawa, Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PRAKT
PRAKT
CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Prowadzący grup: | Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową stanowi składowa ocen cząstkowych uzyskanych w ramach wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się określonych w module, przy założeniu, że żadna z ocen cząstkowych nie jest niższa niż ocena dostateczna (3.0). |
|
Pełny opis: |
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych. 30 godzin zajęć praktycznych w 1 semestrze realizowanych będzie przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka itd. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących wieloraką działalność pedagogiczną oraz nabycia przez nich wstępnych kompetencji pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT PRAKT
PRAKT
PRAKT
PRAKT
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Gąszczak-Wilde, Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Prowadzący grup: | Julia Gąszczak-Wilde, Malwina Rolka, Natalia Ruman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową stanowi składowa ocen cząstkowych uzyskanych w ramach wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się określonych w module, przy założeniu, że żadna z ocen cząstkowych nie jest niższa niż ocena dostateczna (3.0). |
|
Pełny opis: |
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych. 30 godzin zajęć praktycznych w 1 semestrze realizowanych będzie przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka itd. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących wieloraką działalność pedagogiczną oraz nabycia przez nich wstępnych kompetencji pedagogicznych. |
|
Uwagi: |
Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.