Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-WSPAR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe)
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Prysak, Malwina Rolka, Natalia Ruman
Prowadzący grup: Dorota Prysak, Malwina Rolka, Natalia Ruman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna

Pełny opis:

Student zna i rozumie główne środowiska wychowawcze, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące, strukturę systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji, podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych

Uwagi:

Możliwość konsultacji prze cały semestr.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Szymon Godawa, Malwina Rolka, Natalia Ruman
Prowadzący grup: Szymon Godawa, Malwina Rolka, Natalia Ruman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Malwina Rolka, Natalia Ruman
Prowadzący grup: Malwina Rolka, Natalia Ruman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową stanowi składowa ocen cząstkowych uzyskanych w ramach wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się określonych w module, przy założeniu, że żadna z ocen cząstkowych nie jest niższa niż ocena dostateczna (3.0).

Pełny opis:

Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych. 30 godzin zajęć praktycznych w 1 semestrze realizowanych będzie przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka itd. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących wieloraką działalność pedagogiczną oraz nabycia przez nich wstępnych kompetencji pedagogicznych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Gąszczak-Wilde, Malwina Rolka, Natalia Ruman
Prowadzący grup: Julia Gąszczak-Wilde, Malwina Rolka, Natalia Ruman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową stanowi składowa ocen cząstkowych uzyskanych w ramach wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się określonych w module, przy założeniu, że żadna z ocen cząstkowych nie jest niższa niż ocena dostateczna (3.0).

Pełny opis:

Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, pomocowych i innych. 30 godzin zajęć praktycznych w 1 semestrze realizowanych będzie przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach skupiających dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, domu dziecka, OREW, świetlicy środowiskowej, placówce prowadzącej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka itd. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących wieloraką działalność pedagogiczną oraz nabycia przez nich wstępnych kompetencji pedagogicznych.

Uwagi:

Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)