Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-ZSRM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka

1. Pierwszy punkt zaliczenia kursu: udział w kursie (zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach października 2020 roku i dotrwanie do końca kursu obejmującego 15 godzin). 40%

2. Drugi punkt zaliczenia kursu: dotyczy lektury własnej – przygotowanie pracy pisemnej lub innej formy aktywności – wg ustaleń podczas zajęć (np. streszczenie wybranego artykułu poświęconego roli ćwiczeń językowych w rozwoju i doskonaleniu mowy dziecka, przygotowanie prezentacji na podstawie lektury, przygotowanie dyskusji i/lub quizu lub inne formy aktywności). 30%

3. Trzeci punkt zaliczenia kursu: zespołowe przygotowanie gry/ zabawy stymulującej rozwój mowy dziecka (temat, zakres wg ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grupy. 30%

Lub alternatywne (wg pomysłu podanego i zaakceptowanego przez uczestników kursu) rozwiązanie dla punktów 2. i/lub 3. (np. przygotowanie zestawu ćwiczeń do utrwalania wymowy wybranej głoski lub inne).

4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie.

Oceny: uzyskanie wskazanych poniżej progów procentowych umożliwia ubieganie się o następującą ocenę:

60% – dst (w tym obowiązkowo minimum 25% z punktu 1), 70% – dst+, 80% – db, 90% – db+, 100% – bdb.

Uwaga! Aby uzyskać daną ocenę należy także zadbać o jakość prac oddawanych do recenzji prowadzącego i/lub pozostałych uczestników kursu.


Pełny opis:

Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym wymaga znajomości zarówno podstawowych informacji z zakresu fonetyki, logopedii, jak i terapii (najczęściej logopedycznej). Dziecko w świecie zabawy poznaje i doskonali umiejętności komunikacyjne - rolą dorosłego jest tak poprowadzić terapię dziecka, aby praca nad doskonaleniem mowy była atrakcyjna i przynosiła oczekiwane rezultaty.

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka

1. Pierwszy punkt zaliczenia kursu: udział w kursie (zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach października 2020 roku i dotrwanie do końca kursu obejmującego 15 godzin). 40%

2. Drugi punkt zaliczenia kursu: dotyczy lektury własnej – przygotowanie pracy pisemnej lub innej formy aktywności – wg ustaleń podczas zajęć (np. streszczenie wybranego artykułu poświęconego roli ćwiczeń językowych w rozwoju i doskonaleniu mowy dziecka, przygotowanie prezentacji na podstawie lektury, przygotowanie dyskusji i/lub quizu lub inne formy aktywności). 30%

3. Trzeci punkt zaliczenia kursu: zespołowe przygotowanie gry/ zabawy stymulującej rozwój mowy dziecka (temat, zakres wg ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grupy. 30%

Lub alternatywne (wg pomysłu podanego i zaakceptowanego przez uczestników kursu) rozwiązanie dla punktów 2. i/lub 3. (np. przygotowanie zestawu ćwiczeń do utrwalania wymowy wybranej głoski lub inne).

4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie.

Oceny: uzyskanie wskazanych poniżej progów procentowych umożliwia ubieganie się o następującą ocenę:

60% – dst (w tym obowiązkowo minimum 25% z punktu 1), 70% – dst+, 80% – db, 90% – db+, 100% – bdb.

Uwaga! Aby uzyskać daną ocenę należy także zadbać o jakość prac oddawanych do recenzji prowadzącego i/lub pozostałych uczestników kursu.


Pełny opis:

Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym wymaga znajomości zarówno podstawowych informacji z zakresu fonetyki, logopedii, jak i terapii (najczęściej logopedycznej). Dziecko w świecie zabawy poznaje i doskonali umiejętności komunikacyjne - rolą dorosłego jest tak poprowadzić terapię dziecka, aby praca nad doskonaleniem mowy była atrakcyjna i przynosiła oczekiwane rezultaty.

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka

1. Zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach października 2022 roku i udział w kursie w wymiarze 15 godzin.

2. Lektura własna – przygotowanie pracy pisemnej i/lub innej formy aktywności (np. a. prezentacja ustna/multimedialna na podstawie lektury, b. przygotowanie quizu dot. prezentowanej lektury lub c. przygotowanie zestawu ćwiczeń na podstawie prezentowanej lektury).

3. Zespołowe (zespół może liczyć 2 lub 3 osoby) lub indywidualne przygotowanie gry planszowej stymulującej rozwój mowy dziecka (temat gry, zakres wg autorskich ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grup.

4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie.

Warunkiem zaliczenia kursu na najniższym dopuszczalnym poziomie jest dostateczna poprawność merytoryczna i formalna oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. prezentacja projektu indywidualnego bez ćwiczeń/quizów). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura projektów i sposobów ich prezentacji, terminowe oddanie projektów, przedstawienie projektu gry do wstępnej oceny. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura projektów i sposobów ich prezentacji, wyczerpujący sposób opracowania projektów oraz dbałość o szczegóły i precyzję.


Pełny opis:

Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym wymaga znajomości podstawowych informacji z zakresu fonetyki, psychologii rozwojowej, logopedii czy pedagogiki i terapii. Dziecko w świecie zabawy poznaje i doskonali umiejętności komunikacyjne. Rolą dorosłego specjalisty jest tak poprowadzić terapię dziecka, aby praca nad doskonaleniem mowy była atrakcyjna i przynosiła oczekiwane rezultaty.

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Regulamin kursu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka

Uwaga! W semestrze zimowy 2023/2024 kurs dostępny jest na platformie wydziałowej - https://el.us.edu.pl/wsne/ - dla zapisanych uczestników.


1. Zapisanie się na kurs w pierwszych trzech tygodniach października 2023 roku i udział w kursie w wymiarze 15 godzin.

2. Lektura własna – przygotowanie pracy pisemnej i/lub innej formy aktywności (np. a. prezentacja ustna/multimedialna na podstawie lektury, b. przygotowanie quizu dot. prezentowanej lektury lub c. przygotowanie zestawu ćwiczeń na podstawie prezentowanej lektury).

3. Zespołowe (zespół może liczyć 2, ew. 3 osoby) lub indywidualne przygotowanie gry planszowej stymulującej rozwój mowy dziecka (temat gry, zakres wg autorskich ustaleń) i jej przedłożenie do recenzji prowadzącego oraz grup.

4. Przypadki niewyjaśnione w punktach 1–3 będą rozpatrywane indywidualnie.


Warunkiem zaliczenia kursu na najniższym dopuszczalnym poziomie jest dostateczna poprawność merytoryczna i formalna oraz dostateczne wyczerpanie tematu (np. prezentacja projektu indywidualnego bez ćwiczeń/quizów). Wymagania na ocenę dobrą: przemyślana struktura projektu i sposobu jego prezentacji, terminowe oddanie projektu, przedstawienie projektu gry do konsultacji merytorycznej i metodycznej. Wymagania na ocenę bardzo dobrą: przemyślana struktura projektów i sposobów ich prezentacji, wyczerpujący sposób opracowania projektów oraz dbałość o szczegóły i precyzję.


Pełny opis:

Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym wymaga znajomości podstawowych informacji z zakresu fonetyki, psychologii rozwojowej, logopedii czy pedagogiki i terapii. Dziecko w świecie zabawy poznaje i doskonali umiejętności komunikacyjne. Rolą dorosłego specjalisty jest tak poprowadzić terapię dziecka, aby praca nad doskonaleniem mowy była atrakcyjna i przynosiła oczekiwane rezultaty.

Uwagi:

---

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)