Małżeństwa mieszane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W7-R2-023 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Małżeństwa mieszane |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Budniak | |
Prowadzący grup: | Józef Budniak, Aleksander Skrzyś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Budniak | |
Prowadzący grup: | Józef Budniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogdan Biela | |
Prowadzący grup: | Bogdan Biela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie z oceną na końcu semestru metodą konwersacji. |
|
Pełny opis: |
Z przemian religijno-społecznych, jak również z pewnej liberalizacji stanowisk Kościołów i Wspólnot wobec małżeństw mieszanych można wnioskować, iż tego typu związki będą powstawały jeszcze częściej niż dotychczas. Obserwacja ta jednakże nie może zmarginalizować oczywistych problemów teologicznych, prawno-kościelnych, a zwłaszcza duszpasterskich, które już dzisiaj widoczne są w kontekście małżeństw mieszanych. Dotyczą one zwłaszcza religijności małżonków oraz religijnego wychowania dzieci. Na wykładach prowadzonych dla studentów Nauk o Rodzinie dokonana zostanie próba odpowiedzi na pytania:czy w małżeństwie mieszanym małżonkowie rzeczywiście mogą w pełni zachować własną tożsamość wyznaniową, czy mogą rozwijać życie religijne (zwłaszcza jeśli chodzi o zróżnicowane konfesyjnie praktyki: modlitwę, kult publiczny, religijne przeżywanie roku liturgicznego w rodzinie)? Czy w takim małżeństwie możliwe jest przekazanie dzieciom wiary chrześcijańskiej, która nigdy nie ma przecież charakteru abstrakcyjnego, lecz jest zawsze wiarą kościelną, a zatem przeżywaną w określonej wspólnocie kościelnej? Czy małżonkowie, których łączy wprawdzie wiara w Jezusa Chrystusa, dzieli jednak przynależności kościelna, mogą odgrywać właściwą rolę w życiu swoich wspólnot lokalnych? Czy wreszcie małżeństwo, w którym małżonkowie nie należą do jednej wspólnoty kościelnej, może ich rzeczywiście łączyć prawdziwą i mocną więzią? |
|
Uwagi: |
brak uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.