Seminarium licencjackie [12-ET-S1-8SL]
semestr zimowy 2010/2011
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [12-ET-S1-8SL] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2010/2011 [2010/2011Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Grzegorz Studnicki |
Literatura: |
Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010; Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2006; Bauman T., Pilch T., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001; Flik U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badań w naukach społecznych. Warszawa 2001; Geertz C., Dzieło i życie: Antropolog jako autor, Warszawa 2000; Goban-Klas, T. Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków 1999; Kopczyńska-Jaworska B.: Metodyka etnograficznych badań terenowych. Warszawa 1971; Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000; Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, (red.) N. K. Denzin, Y. S. Lincoln, Warszawa 2009; Metody w etnologii. Red. E. Szulc. Warszawa 1981; Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2007; Nowe metody, nowe podejścia w naukach społecznych. Red. P.B. Sztabiński., F. Sztabiński, Z, Sawiński. Warszawa 2004; Piątkowski K., Semiotyczne badania nad kulturą w etnologii. Toruń 1993; Rose G., Interpretacja materiałów wizualnych: krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010; Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1999; Teren w antropologii. Praktyka badawcze we współczesnej antropologii kulturowej. Red. T. Buliński, M. Karski. Poznań 2002; Zenderowski R., Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne Warszawa 2007. |
Zakres tematów: |
- problem badawczy - metody i techniki badawcze - układ pracy - sposób pisania pisania pracy - wymogi edytorskie - tożsamość - pogranicze |
Metody dydaktyczne: |
- lektura wybranych pozycji wskazanych (zaproponowanych) przez prowadzącego zajęcia pozycji książkowych, artykułów itp. - dyskusja w ramach grupy seminaryjnej dotycząca proponowanych koncepcji pracy lub sposobu przedstawiania problematyki badawczej; - prezentacja poszczególnych rozdziałów lub całości pracy połączone z dyskusją w grupie na temat mocnych i słabych stron |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegają następujące elementy: - aktywność poszczególnych seminarzystów w trakcie zajęć grupowych; - samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych; - jakość pracy dyplomowej lub poszczególnych jej rozdziałów; - merytoryczna zawartość pracy lub jej poszczególnych fragmentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.