Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 12-PZU-ASK-3SM
semestr letni 2010/2011
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 12-PZU-ASK-3SM
Zajęcia semestr letni 2010/2011 (2010/2011L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Józef Budniak, Bogusław Dziadzia, Tadeusz Kania, Edyta Korepta, Grzegorz Studnicki, Urszula Szuścik
Literatura:

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010;

Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2006;

Bauman T., Pilch T., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001;

Flik U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badań w naukach społecznych. Warszawa 2001;

Geertz C., Dzieło i życie: Antropolog jako autor, Warszawa 2000;

Goban-Klas, T. Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków 1999;

Kopczyńska-Jaworska B.: Metodyka etnograficznych badań terenowych. Warszawa 1971;

Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000;

Kozinetz R., Netnografia: badania etnograficzne online, Warszawa 2012;

Kvale S, Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010;

Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, (red.) N. K. Denzin, Y. S. Lincoln, Warszawa 2009;

Metody w etnologii. Red. E. Szulc. Warszawa 1981;

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2007;

Nowe metody, nowe podejścia w naukach społecznych. Red. P.B. Sztabiński., F. Sztabiński, Z, Sawiński. Warszawa 2004;

Piątkowski K., Semiotyczne badania nad kulturą w etnologii. Toruń 1993;

Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów Warszawa 2010;

Rose G., Interpretacja materiałów wizualnych: krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010;

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1999;

Teren w antropologii. Praktyka badawcze we współczesnej antropologii kulturowej. Red. T. Buliński, M. Karski. Poznań 2002;

Zenderowski R., Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne Warszawa 2007.

Zakres tematów:

- problem badawczy

- metody i techniki badawcze

- układ pracy

- sposób pisania pisania pracy

- wymogi edytorskie

- tożsamość

- pogranicze

Metody dydaktyczne:

- lektura wybranych pozycji wskazanych (zaproponowanych) przez prowadzącego zajęcia pozycji książkowych, artykułów itp.

- dyskusja w ramach grupy seminaryjnej dotycząca proponowanych koncepcji pracy lub sposobu przedstawiania problematyki badawczej;

- prezentacja poszczególnych rozdziałów lub całości pracy połączone z dyskusją w grupie na temat mocnych i słabych stron

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegają następujące elementy:

- aktywność poszczególnych seminarzystów w trakcie zajęć grupowych;

- samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych;

- jakość pracy dyplomowej lub poszczególnych jej rozdziałów;

- merytoryczna zawartość pracy lub jej poszczególnych fragmentów

Uwagi:

ask

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.