Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy psychologii społecznej [12-PDZ-POW-4PPS] semestr letni 2011/2012
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy psychologii społecznej [12-PDZ-POW-4PPS]
Zajęcia: semestr letni 2011/2012 [2011/2012L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Krzyżewska
Literatura:

Obowiązkowa:

Aronson E., Wilson T, Alert R. Psychologia Społeczna, Zysk i Spółka, Poznań, 2006

Wojciszke B., Psychologia społeczna, Warszawa, 2011

Uzupełniająca:

Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1999

Aronson E., Człowiek istota społeczna

Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2001

Zimbardo P., Ruch F., Psychologia i życie, PWN, Warszawa, 1997

[wskazane przez studentów monografie do indywidualnego studiowania – wyjście poza listę]

Zakres tematów:

Zajęcia skoncentrowane są na wydobycie z problematyki psychologii społecznej podstawowych zagadnień i zrealizowanie ich w formie „stosowanej” – dla edukacji, terapii i funkcjonowania człowieka w pracy zawodowej

1) przedmiot, problematyka, metodologia psychologii społecznej

2) relacja jednostka – zbiorowość

3) normy grupowe

4) typologie interakcji

5) komunikacja jako wyróżniony typ interakcji społecznych

6) konformizm/nonkonformizm

7) altruizm

8) empatia

9) uzasadnianie własnego postępowania wobec innych

10) uprzedzenia i stereotypy

11) język ciała

12) reklama jako specyficzne i wyróżnione „terytorium interakcji”

13) terapia jako specyficzne i wyróżnione „terytorium interakcji”

14) edukacja jako specyficzne i wyróżnione „terytorium interakcji”

15) GTM (grupy twórczego myślenia) jako akcelerator heurezy

Metody dydaktyczne:

Praktycznej weryfikacji poznanych zagadnień służą:

- krytyczna analiza tekstów;

- projektowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających

wykorzystywane metody podające i problemowe

Uwagi:

wszelkie dodatkowe informacje dotyczące zadań – korespondencja elektroniczna na podany w syllabusie adres jjoka@poczta.onet.pl oraz podczas dyżurów w pokoju 232 (Zakład Edukacji Humanistycznej i Nauk Pomocniczych Pedagogiki - II piętro Budynku Głównego)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)