Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 12-PMU-ASKT-7SM
semestr zimowy 2012/2013
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 12-PMU-ASKT-7SM
Zajęcia semestr zimowy 2012/2013 (2012/2013Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 34
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogusław Dziadzia, Ewelina Konieczna, Katarzyna Olbrycht, Jolanta Skutnik
Literatura:

Słońska I., Psychologiczne problemy ilustracji dla dzieci(wydanie drugie zmienione), Warszawa 1977.

Mazepa Domagała. B, Dziecięce spotkania ze sztuką, Katowice 2009.

Stacja ilustracja. Polska ilustracja książkowa 1950-1980. Artystyczne kreacje i realizacje, A. Wincencjusz-Patyna (red.), Wrocław 2008.

„RYMS. Kwartalnik o książkach dla dzieci i młodzieży”, Wydawnictwo Hokus-Pokus, Warszawa;www.polskailustracjadladzieci.pl

Marciniak T., Percepcja dzieł plastycznych przez dzieci [w:] Sztuka dla najmłodszych teoria recepcja oddziaływanie pod red. M. Tyszkowej, Warszawa-Poznań 1977.

Szuman.S, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa 1969.

Popek. S, Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych, Warszawa 1987.

Metodyka plastyki w klasach IV - VIII, pod red. S. Popek, Warszawa 1989.

Sztuka dla najmłodszych Teoria-Recepcja-Oddziaływanie” pod red. M. Tyszkowej, Warszawa 1977.

T. Żebrowska, Inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych, w: Edukacja, szkoła nauczyciel. Promowanie rozwoju dziecka pod red. J. Kuźmy i J. Morbitzera, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2005.

T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001

R.Wroczyński, J.Pilch, Metodologia pedagogiki społecznej. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974

J. Sztumski , Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.

Nowak S., Metodologia badań socjologicznych. Zagadnienia ogólne, Warszawa 1970.

Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wrocław 1973.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

T.Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych ,Kraków 2007.

Zakres tematów:

książka o sztuce w edukacji kulturalnej dziecka- analiza wybranych przykładów współczesnej literatury poświęconej zagadnieniom edukacji do sztuki

Metody dydaktyczne:

- analiza tekstów;

- dyskusja problemów;

- konsultacje indywidualne w formie konwersatoryjnej;

- badania terenowe;

Uwagi:

ASKT

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.