Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 12-PMU-ASKT-7SM
semestr zimowy 2012/2013
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 12-PMU-ASKT-7SM
Zajęcia semestr zimowy 2012/2013 (2012/2013Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 34
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogusław Dziadzia, Ewelina Konieczna, Katarzyna Olbrycht, Jolanta Skutnik
Literatura:

Słońska I., Psychologiczne problemy ilustracji dla dzieci(wydanie drugie zmienione), Warszawa 1977.

Mazepa Domagała. B, Dziecięce spotkania ze sztuką, Katowice 2009.

Stacja ilustracja. Polska ilustracja książkowa 1950-1980. Artystyczne kreacje i realizacje, A. Wincencjusz-Patyna (red.), Wrocław 2008.

„RYMS. Kwartalnik o książkach dla dzieci i młodzieży”, Wydawnictwo Hokus-Pokus, Warszawa;www.polskailustracjadladzieci.pl

Marciniak T., Percepcja dzieł plastycznych przez dzieci [w:] Sztuka dla najmłodszych teoria recepcja oddziaływanie pod red. M. Tyszkowej, Warszawa-Poznań 1977.

Szuman.S, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa 1969.

Popek. S, Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych, Warszawa 1987.

Metodyka plastyki w klasach IV - VIII, pod red. S. Popek, Warszawa 1989.

Sztuka dla najmłodszych Teoria-Recepcja-Oddziaływanie” pod red. M. Tyszkowej, Warszawa 1977.

T. Żebrowska, Inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych, w: Edukacja, szkoła nauczyciel. Promowanie rozwoju dziecka pod red. J. Kuźmy i J. Morbitzera, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2005.

T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001

R.Wroczyński, J.Pilch, Metodologia pedagogiki społecznej. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974

J. Sztumski , Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.

Nowak S., Metodologia badań socjologicznych. Zagadnienia ogólne, Warszawa 1970.

Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wrocław 1973.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

T.Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych ,Kraków 2007.

Zakres tematów:

książka o sztuce w edukacji kulturalnej dziecka- analiza wybranych przykładów współczesnej literatury poświęconej zagadnieniom edukacji do sztuki

Metody dydaktyczne:

- analiza tekstów;

- dyskusja problemów;

- konsultacje indywidualne w formie konwersatoryjnej;

- badania terenowe;

Uwagi:

ASKT

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.