Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekty edukacyjne [12-PDZ-ZEW-9PE] semestr zimowy 2012/2013
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekty edukacyjne [12-PDZ-ZEW-9PE]
Zajęcia: semestr zimowy 2012/2013 [2012/2013Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 57
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Gaweł-Mirocha
Literatura:

 M. Deptuła (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej Bydgoszcz 2005

 J. Grzelak, M. Sochocki (red.), Ewaluacja profilaktyki problemów dzieci i młodzieży Warszawa 2001 G. Świątkiewicz (red.), Profilaktyka w środowisku lokalnym, Warszawa 2002 J. Szymańska, Programy profilaktyczne. Warszawa 2002

 Z. Gaś, Psychoprofilaktyka: procedury konstruowania programów wczesnej interwencji. Lublin 1998 E. Kosińska, Mądrze i skutecznie: zasady konstruowania szkolnego programu profilaktyczno- wychowawczego, Kraków 2002

 Bodanko (red.), Wspomaganie procesu wychowawczego programami profilaktyczno - edukacyjnymi Kraków 1999

 K. Antoniak, A. Wiłkomirska (red.), Program wychowawczy instytucji edukacyjnej: tworzenie, struktura, przykłady, Warszawa 2001.

 Jankowski, Wychowanie w szkole: tworzenie programu wychowawczego, Poznań 2000

 M. Simm, E. Węgrzyn-Jonek, Budowanie programu wychowawczego szkoły, Kraków 2000

 Bogusław Śliwerski, Program wychowawczy szkoły, WSiP, Warszawa 2001

Zakres tematów:

 Projekt edukacyjny i jego rodzaje

 Zasady tworzenia projektów edukacyjnych

 Formułowanie celów projektu edukacyjnego

 Metody, techniki innowacyjne jako propozycje realizacji celów projektu

 Procedura konstruowania autorskich projektów edukacyjnych

 Wybór zakresu merytorycznego i obszar realizacji programu edukacyjnego : lokalny, szkolny, indywidualny

 Przegląd projektów edukacyjnych (lokalnych, szkolnych

 Omówienie zalet i wad projektów terapeutycznych , wychowawczych, edukacyjnych- analiza w aspekcie psychologicznym i pedagogicznym

 Konstruowania programów terapeutycznych wg kryterium wiekowego i grupy docelowej oraz rodzaju problemu

 Tworzenie projektów wspomagających rozwój uczniów - edukacyjnych ( w tym uczniów wybitnie zdolnych, doświadczających trudności w uczeniu się, niepełnosprawnych i przewlekle chorych)

 Projektowania zajęć wychowawczych w klasie.

 Ewaluacja programów edukacyjnych.

 Prezentacja stworzonych projektów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca (wspomagana prezentacją multimedialną);

metoda projektów;

sprawdzenie, weryfikacja i ocena przygotowania i prezentacji projektów

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium obejmuje zagadnienia z zakresu wszystkich tematów wymienionych w merytorycznych treściach zajęć z uwzględnieniem literatury podstawowej i wskazanych elementów literatury uzupełniającej. Studenci otrzymają 6 pytań z losowo wybranych obszarów tematycznych. Udzielając odpowiedzi student powinien wykazać się podstawową wiedzą merytoryczną, umiejętnym operowaniem treściami, wskazującym na zrozumienie prezentowanych zagadnień. Ocenie podlegać będzie poziom wiedzy, jej zrozumienie oraz umiejętność operowania informacją.

Kolokwium obejmuje 6 pytań otwartych, z których każde punktowane jest 5 punktami.

Warunkiem pozytywnego zaliczenia kolokwium jest uzyskanie wyniku minimum 16 punktów na 30 możliwych.

0-15 ndst

16-20 dst

21 +dst

22-25 db

26 +db

27-30 bdb

PROJEKT EDUKACYJNY

Projekt studenci przygotowują w parach, w postaci rozwiniętego scenariusza zajęć dla wybranych klas I-III, Weryfikacja umiejętności tworzenia projektu edukacyjnego. Jakość stworzonego projektu edukacyjnego z wykorzystaniem metod i technik poznanych na zajęciach. Podczas oceny istotne będzie zastosowanie metod i technik tworzenia projektów edukacyjnych.

Stworzenie projektu edukacyjnego może zostać ocenione na max 30 pkt . Zaliczenie projektu edukacyjnego uwarunkowane jest zdobyciem minimum 15 pkt

0-15 ndst

16-20 dst

21 +dst

22-25 db

26 +db

27-30 bdb

Uwagi:

zewiwp

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)