Projekty edukacyjne [12-PDZ-ZEW-9PE]
semestr zimowy 2012/2013
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projekty edukacyjne [12-PDZ-ZEW-9PE] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2012/2013 [2012/2013Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 57 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Gaweł-Mirocha |
Literatura: |
M. Deptuła (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej Bydgoszcz 2005 J. Grzelak, M. Sochocki (red.), Ewaluacja profilaktyki problemów dzieci i młodzieży Warszawa 2001 G. Świątkiewicz (red.), Profilaktyka w środowisku lokalnym, Warszawa 2002 J. Szymańska, Programy profilaktyczne. Warszawa 2002 Z. Gaś, Psychoprofilaktyka: procedury konstruowania programów wczesnej interwencji. Lublin 1998 E. Kosińska, Mądrze i skutecznie: zasady konstruowania szkolnego programu profilaktyczno- wychowawczego, Kraków 2002 Bodanko (red.), Wspomaganie procesu wychowawczego programami profilaktyczno - edukacyjnymi Kraków 1999 K. Antoniak, A. Wiłkomirska (red.), Program wychowawczy instytucji edukacyjnej: tworzenie, struktura, przykłady, Warszawa 2001. Jankowski, Wychowanie w szkole: tworzenie programu wychowawczego, Poznań 2000 M. Simm, E. Węgrzyn-Jonek, Budowanie programu wychowawczego szkoły, Kraków 2000 Bogusław Śliwerski, Program wychowawczy szkoły, WSiP, Warszawa 2001 |
Zakres tematów: |
Projekt edukacyjny i jego rodzaje Zasady tworzenia projektów edukacyjnych Formułowanie celów projektu edukacyjnego Metody, techniki innowacyjne jako propozycje realizacji celów projektu Procedura konstruowania autorskich projektów edukacyjnych Wybór zakresu merytorycznego i obszar realizacji programu edukacyjnego : lokalny, szkolny, indywidualny Przegląd projektów edukacyjnych (lokalnych, szkolnych Omówienie zalet i wad projektów terapeutycznych , wychowawczych, edukacyjnych- analiza w aspekcie psychologicznym i pedagogicznym Konstruowania programów terapeutycznych wg kryterium wiekowego i grupy docelowej oraz rodzaju problemu Tworzenie projektów wspomagających rozwój uczniów - edukacyjnych ( w tym uczniów wybitnie zdolnych, doświadczających trudności w uczeniu się, niepełnosprawnych i przewlekle chorych) Projektowania zajęć wychowawczych w klasie. Ewaluacja programów edukacyjnych. Prezentacja stworzonych projektów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca (wspomagana prezentacją multimedialną); metoda projektów; sprawdzenie, weryfikacja i ocena przygotowania i prezentacji projektów |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium obejmuje zagadnienia z zakresu wszystkich tematów wymienionych w merytorycznych treściach zajęć z uwzględnieniem literatury podstawowej i wskazanych elementów literatury uzupełniającej. Studenci otrzymają 6 pytań z losowo wybranych obszarów tematycznych. Udzielając odpowiedzi student powinien wykazać się podstawową wiedzą merytoryczną, umiejętnym operowaniem treściami, wskazującym na zrozumienie prezentowanych zagadnień. Ocenie podlegać będzie poziom wiedzy, jej zrozumienie oraz umiejętność operowania informacją. Kolokwium obejmuje 6 pytań otwartych, z których każde punktowane jest 5 punktami. Warunkiem pozytywnego zaliczenia kolokwium jest uzyskanie wyniku minimum 16 punktów na 30 możliwych. 0-15 ndst 16-20 dst 21 +dst 22-25 db 26 +db 27-30 bdb PROJEKT EDUKACYJNY Projekt studenci przygotowują w parach, w postaci rozwiniętego scenariusza zajęć dla wybranych klas I-III, Weryfikacja umiejętności tworzenia projektu edukacyjnego. Jakość stworzonego projektu edukacyjnego z wykorzystaniem metod i technik poznanych na zajęciach. Podczas oceny istotne będzie zastosowanie metod i technik tworzenia projektów edukacyjnych. Stworzenie projektu edukacyjnego może zostać ocenione na max 30 pkt . Zaliczenie projektu edukacyjnego uwarunkowane jest zdobyciem minimum 15 pkt 0-15 ndst 16-20 dst 21 +dst 22-25 db 26 +db 27-30 bdb |
Uwagi: |
zewiwp |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.