Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoretyczne podstawy wychowania 12-PDZ-3TPW
semestr zimowy 2012/2013
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoretyczne podstawy wychowania 12-PDZ-3TPW
Zajęcia semestr zimowy 2012/2013 (2012/2013Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 38
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Tomasz Kopczyński
Strona domowa grupy: http://zxcxz
Literatura:

1. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, kolejne tomy, red. T. Pilch, Warszawa 2003-2008;

2. T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1993;

3. J. Górniewicz, Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2001;

4. J. Górniewicz, Teoria wychowania (Wybrane problemy) Toruń-Olsztyn 1996;

5. C.S. Hall, G. Lindzey, Teorie osobowości, Warszawa 1990;

6. Z. Kwieciński, Ukryta przemoc jako podstawa funkcjonowania racjonalności szkoły, Z. 222, Toruń 1990;

7. M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2006,

8. Nieobecne dyskursy, red. Z. Kwieciński, cz. I-V,Toruń 1991-1997;

9. W. Okoń, Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2004;

10. Pedagogika, t.2., red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2004;

11. M. Nowak : Teorie i koncepcje wychowania, wyd. WAiP, warszawa 2008;

12. Pytanie, dialog, wychowanie, red. J. Rutkowiak, Warszawa 1992;

13. B. Śliwerski, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 1998;

14. Wychowanie, pojęcia – procesy – konteksty, t.1 – 4, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak, Gdańsk 2007-2008;

15. P. Zieliński. Samorealizacja i samowychowanie w zen i metodzie Silvy, Częstochowa 2000.

16. James Allen: Tak jak człowiek myśli, wyd. Zielona Sowa, Kraków 1990.

17. Steven Pinker: Tabula rasa - spory o naturę ludzką, wyd. GWP, Sopot 2005

18. A. Szołtyska Filozofia wychowania, Toruń 1998.

19. Cz. Kupisiewicza i I. Wojnar, Myśliciele o wychowaniu, Warszawa 1996.

Metody dydaktyczne:

Mini wykłady, praca w grupach, analiza tekstu, metody aktywizujące.

Metody i kryteria oceniania:

I. Egzamin-Zaliczenie egzaminu sprawdzającego wiedzę w zakresie teoretycznych podstaw wychowania i uwarunkowań przebiegu tego procesu.

II. Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie oceny bieżącej

kształtowania kompetencji – przygotowanie do ćwiczeń z zaleconej

literatury przedmiotu, przygotowania pracy indywidualnej lub zespołowej ( w formie projektu) opartej na umiejętnościach studenta.

Uwagi:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy przez studenta na temat roli i miejsca czynników mających wpływ na teorię wychowania w naukach pedagogicznych/w naukach o wychowaniu, przedmiotu badań, funkcji teorii wychowania, sylwetek znanych wychowawców i metod ich pracy, poznanie orientacji badawczych w obrębie teorii wychowania z uwzględnieniem współczesnych dokonań nauki.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.