Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S1-PNJH-4]
semestr letni 2013/2014
gramatyka praktyczna,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S1-PNJH-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
gramatyka praktyczna [GP], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 200 |
Prowadzący: | Ewa Ciszewska-Jankowska |
Literatura: |
González Hermoso A., Conjugar es fácil, Edelsa, Madrid, 1996. Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español, Verbum, Madrid, 1996. Castro F., Uso de la gramática española (intermedio y avanzado), Edelsa, Madrid, 1997. Fernández J., Fente R., Siles J., Curso intensivo de español. Ejercicios prácticos. Niveles intermedio y superior, SGEL, Madrid, 1990. Garcés M.P., La oración compuesta en español. Estructuras y nexos, Verbum, Madrid, 1994. García Santos J.F., Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento, Santillana, Salamanca, 1993. Moreno García C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1995. Garcés M.P., Las formas verbales en español: valores y usos, Verbum, Madrid, 1997. Moreno García C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1995. Sastre Ruano M.A., El Subjuntivo en español, Colegio de España, Salamanca, 1997. |
Zakres tematów: |
1. Morfologia czasownika. Odmiana czasowników we wszystkich formach. Czasowniki z obocznościami: e - i; czasowniki zakończone na -acer, -ecer, -ocer, -ucir, a także decir (bendecir, predecir, etc.), hacer (rehacer, deshacer, etc.), -uir, -eer, -ñer, -ñir, -ullir; czasowniki z akcentem w odmianie: -iar, -uar, maullar, aislar, prohibir, reunir, etc.; inne czasowniki nieregularne (tener, venir, poner, caer, dar, ver, querer, caber, andar, estar, etc.). 2. Użycie czasów i trybów w zdaniach podrzędnych: okolicznikowych (czasowych, przyczynowych, celu, skutkowych, warunkowych, przyzwolenia, porównania, sposobu) i względnych. 3. Analiza spójników wprowadzających poszczególne typy zdań. 4. Wyrażanie relacji pomiędzy zdarzeniami zdań złożonych za pomocą bezokolicznika. |
Metody dydaktyczne: |
Teoretyczne przedstawienie poszczególnych zagadnień. Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych. Analiza używanych form. Uzasadnianie wyboru odpowiedniego trybu i czasu. Wskazywanie na różnice pomiędzy j.polskim a j.hiszpańskim. Ustne ćwiczenia odmiany czasowników. |
Uwagi: |
Język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 4 semestr grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.