Kultura w mediach [12-PDZ-ASK-2KWM]
semestr letni 2012/2013
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Kultura w mediach [12-PDZ-ASK-2KWM] |
Zajęcia: |
semestr letni 2012/2013 [2012/2013L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Bogusław Dziadzia |
Literatura: |
Henry Jenkins, Konwergencja mediów, WAiP, Warszawa 2007. Denis McQuail, Teoria komunikowania masowego, PWN 2007. Wiesław Godzic, Telewizja jako kultura, RABID 1999. Lawrence Lessing, Wolna kultura, WSiP, Warszawa 2005. Ryszard Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010. Andrew Keen, Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, WAiP, Warszawa 2007. Mateusz Halawa, Życie codzienne przyd telewizorem, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. Derrick de Kerckhove, Powłoka kultury, Mikom, Warszawa 2001. Mariusz Czubaj, Biodra Elvisa Presleya. Od paleoherosów do neofanów, WAiP, Warszawa 2007 Siuda Piotr, Religia a internet. O przenoszeniu religijnych granic do cyberprzestrzeni, WAiP, Warszawa 2010. Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. Ryszard Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2002. Manuel Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. Lev Manovich, Język nowych mediów, WAiP, Warszawa 2006. Jeremy Rifkin, Wiek dostępu, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2003. Wojciech Józef Burszta, Mariusz Czubaj (red.), Ścięgna konsumpcyjne. Próby z kulturoznawstwa krytycznego, Wydawnictwo Naukowe Katedra 2013. Michał Ostrowicki, Estetyka wirtualności, Universitas, Kraków 2005. Sztompka, Piotr, Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2006. Scruton Roger, Przewodnik po kulturze nowoczesnej dla inteligentnych, Thesaurus, Łódź-Warszawa 2006. |
Zakres tematów: |
Główne treści koncentrują się wokół następujących obszarów: – Kultura, kultura popularna i/a kultura masowa. – Historia kultury popularnej. – Koncepcje komunikowania masowego czyli sposoby rozumienia roli mediów. – Kultura w mediach czy kultura medialna? – Public relation, propaganda, reklama. – Aktywizacja społeczna w mediach. – Web 2.0, Kultura 2.0 a pojęcie wolności i odpowiedzialności. – Konsumpcja kultury. |
Metody dydaktyczne: |
metody podające i ćwiczenia, problemowe omówienia i dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Merytoryczna poprawność. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.