Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki analizy i interpretacja danych (A) [05-SO-S2-TAIDA2] semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Techniki analizy i interpretacja danych (A) [05-SO-S2-TAIDA2]
Zajęcia: semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Łukasz Trembaczowski
Literatura:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2007.

Blalock H. M.: Statystyka dla socjologów. Warszawa 1975.

Ferguson G. A., Takane Y.: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa 1999.

Francuz P., Mackiewicz R.: Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin 2005.

Górniak J., Wachnicki J.: Pierwsze kroki w analizie danych. SPSS for Windows. Kraków 2000.

Gruszczyński L. A.: Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice 2001.

Malarska A..: Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS. Kraków 2005.

Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001

Nawojczyk M.: Przewodnik po statystyce dla socjologów. Kraków 2006.

Pavkov T. W., Pierce K. A.: Do biegu, gotowi – start! Wprowadzenie do SPSS dla Windows. Gdańsk 2005.

Statystyczny drogowskaz. Red. Bedyńska S., Brzezicka A.. Warszawa 2007.

Stasiewicz W.: Statystyczne metody analizy danych. Wrocław 1998.

Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa 1996.

Zakrzewska M.: Analiza czynnikowa w budowaniu i sprawdzaniu modeli psychologicznych. Poznań 1994.

Zakres tematów:

Omówienie podstawowych paradygmatów socjologicznych i metodologii związanych z tymi paradygmatami (dobór metod badawczych do wybranych koncepcji teoretycznych).

Etapy procesu badawczego.

Narzędzia w badaniach społecznych. Konstruowanie standaryzowanych kwestionariuszy.

Tworzenie baz danych przy użyciu programów komputerowych

Kodowanie i digitalizacja materiału empirycznego (Systemy kodowania, problemy związane z kodowaniem, kodowanie danych o charakterze ilościowym i jakościowym).

Operacje na danych (rekodowanie, kategoryzowanie, wyfiltrowywanie baz cząstkowych, konstruowanie prób losowych z bazy, tworzenie wskaźników złożonych)

Analiza jednozmiennowa (tabele częstości, analiza pytań z pojedynczą odpowiedzią, podstawowe statystki opisowe, rodzaje wykresów, manipulacje wynikami badań i sposoby ich identyfikacji)

Testowanie normalności rozkładu (generowanie i interpretacja wykresów KK i wykresów skrzynkowych, identyfikacja przypadków odstających i skrajnych oraz ich eliminacja, analiza miar rozkładu, generowanie i interpretacja testu K-S)

Metody dydaktyczne:

Zajęcia laboratoryjne.

Samodzielna praca przy wykorzystaniu programu statystycznego PASW SPSS pod kierunkiem prowadzącego.

Realizacja praktycznych zadań związanych z analizą danych.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawa oceny jest wynik kolokwium zaliczeniowego. Na ocenę z kolokwium składaja się punktacja z obliczeń zadań oraz udzielonych odpowiedzi.

Składową oceny końcowej jest też ocena aktywności studenta na zajęciach. Aktywność może powiększyć ocenę końcową o pół oceny.

Uwagi:

1 semestr, Komunikacja społeczna (stacjonarne II stopnia)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)