Zajęcia reedukacyjno-wyrównawcze [12-PE-WIP-N2-4ZRW]
semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zajęcia reedukacyjno-wyrównawcze [12-PE-WIP-N2-4ZRW] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 144 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewelina Czyż |
Literatura: |
Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu, Warszawa 1989 Bogdanowicz M., Leworęczność u dzieci, Warszawa 1992 Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnycka M., Metoda Weroniki Sherborne w terapii wspomagania rozwoju dziecka, Warszawa 1994 Bogdanowicz M., O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu, Lublin 1999 Czajkowska I., Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1993 |
Zakres tematów: |
Treści programowe: •Reedukacja- przedmiot, zadania, podstawowa terminologia •Metodyka pracy z dzieckiem wybitnie zdolnym •Zapoznanie z metodami badań percepcji: wzrokowej, słuchowej, motoryki, orientacji przestrzennej •Dysleksja, dysgrafia, dysortografia i akalkulia- diagnoza i etiologia problemu •Alternatywne metody pracy z dzieckiem z dysleksją •Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu •Metody stymulujące rozwój dziecka przez ruch i rytm |
Metody i kryteria oceniania: |
90% obecności na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność nieusprawiedliwiona) Ocena: (5.0) bardzo dobra- kolokwium pisemne na ocenę bardzo dobrą, obecność 90%, aktywny udział w zajęciach (4.0) dobra- kolokwium pisemne na co najmniej ocenę dobrą, obecność 90%, aktywny udział w zajęciach (3.0) dostateczna- kolokwium pisemne na co najmniej ocenę dostateczną, 90% obecności |
Uwagi: |
ZEWIWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.