Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika środowisk społecznych i wychowawczych [12-PE-PSS-S2-3PSW] semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika środowisk społecznych i wychowawczych [12-PE-PSS-S2-3PSW]
Zajęcia: semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 45
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Jas
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Klus-Stańska D.: Adaptacja szkolna siedmiolatków. Olsztyn 2004.

Pilch T., Lepalczyk I. (red.): Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym sie świecie. Warszawa 1995.

Radziewicz-Winnicki A.: Pedagogika społeczna w obliczu realiów codzienności. Warszawa 2008.

Tyszka Z.: Rodzina we współczesnym świecie.Poznań 2003.

Ziemska M. (red.): Rodzina współczesna. Warszawa 2002.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Adamski F.: Edukacja, rodzina, kultura. Studia z pedagogiki społecznej. Kraków 1999.

Gawęcka M.: Transpozycja wychowania instytucjonalnego w świetle analizy porównawczej instytucji totalnej i symbolicznej. W: R. Szczepanik, A. Wawrzyniak (red.): Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju. Łódź 2012.

Gołaszewski T.: Szkoła jako system społeczny. Warszawa 1977.

Kaim A., Gugniewicz A.: Edukacja bez wykluczenia. ABC wsparcia dla dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym. Informator dla nauczycieli i nauczycielek. Gdańsk 2007.

Kawula S., Brągiel J., Janke A.W.: Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki. Toruń 2007.

Lecaillon J.D.: Rodzina źródłem dobrobytu. Tłum. Ewa Roszyk, Fronda, Warszawa 2004.

Radziewicz-Winnicki A.: Społeczeństwo w trakcie zmiany. Gdańsk 2004.

Schultz R.: Szkoła jako organizacja. Toruń 1993.

„Edukacja Dorosłych”

„Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”

Zakres tematów:

1-2.Środowisko społeczne i środowisko wychowawcze – komponenty, uwarunkowania, rodzaje.

3-4. Rodzina - kierunki przemian, modele, rola społeczna i gospodarcza.

5-6. Szkoła jako środowisko wychowawcze.

7-8. Oddziaływanie wychowawcze zakładu pracy.

9-10. Instytucje wychowawcze dla osób starszych.

11-12. Środowisko lokalne – stowarzyszenia, wspólnoty.

13-14. Przykłady działań pedagoga społecznego, socjoterapeuty, geragoga/gerontopedagoga.

15. Podsumowanie – zaliczenie.

Metody dydaktyczne:

pogadanka, dyskusja

Uwagi:

PSZS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)