Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ
semestr zimowy 2013/2014
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ
Zajęcia semestr zimowy 2013/2014 (2013/2014Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej, Lublin 2008

Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007

Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007

Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007

Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010

Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008

Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999

Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998

Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000

Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997

Zakres tematów:

1. Wybrane koncepcje, modele i pojęcia w edukacji zdrowotnej

2. Cechy współczesnej edukacji zdrowotnej

3. Współczesne style życia

4. Długowieczność – jaki mamy wpływ wydłużenie ludzkiego życia

5. Długość życia a jakość życia

6. W pogoni za wieczną młodością

7. Zagrożenia otyłością

8. Istota umiejętności komunikacyjnych w promocji edukacji zdrowotnej

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne składające kilku pytań otwartych i zamkniętych oraz zagadnienia problemowego

Uwagi:

TPIAON

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.