Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ
semestr zimowy 2013/2014
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2013/2014 (2013/2014Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 18 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | |||
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl | |||
Literatura: |
Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej, Lublin 2008 Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007 Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007 Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007 Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010 Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008 Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999 Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998 Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000 Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997 |
|||
Zakres tematów: |
1. Wybrane koncepcje, modele i pojęcia w edukacji zdrowotnej 2. Cechy współczesnej edukacji zdrowotnej 3. Współczesne style życia 4. Długowieczność – jaki mamy wpływ wydłużenie ludzkiego życia 5. Długość życia a jakość życia 6. W pogoni za wieczną młodością 7. Zagrożenia otyłością 8. Istota umiejętności komunikacyjnych w promocji edukacji zdrowotnej |
|||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne składające kilku pytań otwartych i zamkniętych oraz zagadnienia problemowego |
|||
Uwagi: |
TPIAON |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.