Teoretyczne podstawy wychowania [12-PE-N1-2TPW]
semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy wychowania [12-PE-N1-2TPW] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Tomasz Kopczyński |
Literatura: |
1. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, kolejne tomy, red. T. Pilch, Warszawa 2003-2008; 2. T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1993; 3. J. Górniewicz, Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2001; 4. J. Górniewicz, Teoria wychowania (Wybrane problemy) Toruń-Olsztyn 1996; 5. C.S. Hall, G. Lindzey, Teorie osobowości, Warszawa 1990; 6. Z. Kwieciński, Ukryta przemoc jako podstawa funkcjonowania racjonalności szkoły, Z. 222, Toruń 1990; 7. M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2006, 8. Nieobecne dyskursy, red. Z. Kwieciński, cz. I-V,Toruń 1991-1997; 9. W. Okoń, Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2004; 10. Pedagogika, t.2., red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2004; 11. M. Nowak : Teorie i koncepcje wychowania, wyd. WAiP, warszawa 2008; 12. Pytanie, dialog, wychowanie, red. J. Rutkowiak, Warszawa 1992; 13. B. Śliwerski, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 1998; 14. Wychowanie, pojęcia – procesy – konteksty, t.1 – 4, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak, Gdańsk 2007-2008; 15. P. Zieliński. Samorealizacja i samowychowanie w zen i metodzie Silvy, Częstochowa 2000. 16. James Allen: Tak jak człowiek myśli, wyd. Zielona Sowa, Kraków 1990. 17. Steven Pinker: Tabula rasa - spory o naturę ludzką, wyd. GWP, Sopot 2005 18. A. Szołtyska Filozofia wychowania, Toruń 1998. 19. Cz. Kupisiewicza i I. Wojnar, Myśliciele o wychowaniu, Warszawa 1996. |
Metody dydaktyczne: |
Mini wykłady, praca w grupach, analiza tekstu, metody aktywizujące. |
Metody i kryteria oceniania: |
I. Egzamin-Zaliczenie egzaminu sprawdzającego wiedzę w zakresie teoretycznych podstaw wychowania i uwarunkowań przebiegu tego procesu. II. Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie oceny bieżącej kształtowania kompetencji – przygotowanie do ćwiczeń z zaleconej literatury przedmiotu, przygotowania pracy indywidualnej lub zespołowej ( w formie projektu) opartej na umiejętnościach studenta. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.