Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RJ-S1-PNJA01]
semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RJ-S1-PNJA01] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na prawach egzaminu |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: • Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition course book. Macmillan • Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition workbook. Macmillan literatura uzupełniająca: • McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press • McCarthy, M. O`Dell, F.2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. • Dooley, J. Evans, V. 1998 Grammarway 4. Express Publishing. • Mann, M. Taylore-Knowles, S. 2008. Destination B2. Macmillan • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
• Wypowiadanie się na temat hobby, zainteresowań • Zabieranie głosu w dyskusji na temat spędzania czasu wolnego • Opisywania charakteru osób • Wyrażanie opinii w kontekście leksyki związanej z ochroną środowiska i świata zwierząt i ich praw • Wypowiadanie się na temat mody • Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z wyglądem zewnętrznym i częściami garderoby • Użycie slangu • Wypowiadanie się na temat przyzwyczajeń (present and past habits, be/get used to) • Wyrażanie czynności (imiesłowy-partciple clauses) • Opisywanie wyrażeń rzeczownikowych (defining and non-defining relative clauses) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych. |
Uwagi: |
rosjoznawstwo, semestr pierwszy, stacjonarne I stopnia (B2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.