Edukacja wielokulturowa [12-ET-S2-12-2EW]
semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja wielokulturowa [12-ET-S2-12-2EW] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Grzegorz Błahut |
Literatura: |
M. Favin A Look Beyond Labels for Equal Education: “The New Presence (The New Presence), issue: 2 Spring/ 2009, pages: 11-14, on www.ceeol.com Ch. Maurell: From the East-West Major Project (1957) to the Convention on Cultural Diversity(2007): UNESCO and Cultural Borders, “Eurolimes (Eurolimes), issue: 9 / 2010, pages: 76-92 M. Brie, I. Horga Europe: A Cultural Border, or a Geocultural Archipelago: “Eurolimes (Eurolimes)”, issue: 9 / 2010, pages: 155-171,on www.ceeol.com. A. Sadowski Cities in CentralEastern Europe in the Theory of Multiculturalism “LIMES: Cultural Regionalistics”: 2 / 2011, s. 113-121, B. Xhaferi Teacher’s perceptions of multilingual education and teaching in a multilingual classroom the case of the Republic of Macedonia: “Linguistics (Jezikoslovlje)”, issue: 13.2 / 2012, pages: 679-696, L. Nădrag: An Approach to Multicultural Education,“Annals of Ovidius University Constanta Philology” (Analele Ştiinţifice ale Seria Filologie)”,s: 149-156, G. Toepfer: Wrong ciricula or inappropriate pedagogies for Aboriginal students, w: Pedagogika a etnologia I antropologia kulturowa. Wspólne obszary badań, red. Z. Kłodnicki i inni, Cieszyn-Katowice 2011,s. 48-66. M. Ūselytė; J. Pivorienė Development of Multicultural Competence in Social Work Education: “Social Work (Socialinis darbas)”, issue: 12(1) / 2013, pages: 63-74, A. Šerlog Dimensions of multiculturalism on historical borderland of the national and confessional cultures of the vilnius region: “Pedagogy Studies (Pedagogika)”, issue: 108 / 2012, pages: 128-130, J. Mangan; V. Borooah: Multiculturalism versus Assimilation: Attitudes towards Immigrants in Western Countries: “International Journal of Economic Sciences and Applied Research (International Journal of Economic Sciences and Applied Research)”, issue: 2 / 2009, pages: 33-50, E. Vogt: Global Capitalism or Multiculturalism? No, Thanks!: “Cultural Perspectives Journal for Literary and British Cultural Studies in Romania (Cultural Perspectives Journal for Literary and British Cultural Studies in Romania)”, issue: 14 / 2009, s. 154-177, M. Tasić: Multiculturalism vs interculturalism: From an individual (subjective) viewpoint: “Proceedings from the International scientific conference (Proceedings from the International scientific conference)”, issue: 1 / 2012, pages: 371-380. |
Zakres tematów: |
•Świadomość wartości i ochrona zróżnicowania kulturowego –konwencje (UNESCO) •Zróżnicowanie kulturowe Europy •Miasto Europy Środkowo-Wschodniej w kontekście teorii multikulturalizmu •Sytuacja mniejszości etnicznej w czeskiej szkole na przykładzie Romów •Klasa wielojęzyczna na przykładzie Macedonii •Wielokulturowość i edukacja w Ameryce Północnej •Rehabilitacja Aborygenów •Kompetencje jednostek w społecznościach wielokulturowych •Region wileński •Wielokulturowość czy asymilacja? Przykład imigrantów w Europie Zachodniej •„Multikulturalizm” jako oblicze ideologiczne globalnego kapitalizmu •Od wielokulturowości do międzykulturowości -spojrzenie subiektywne |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, dyskusja, praca pisemna |
Uwagi: |
ET |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.