Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
semestr letni 2013/2014
lektorat,
grupa nr 64
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 64 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 10:00 - 11:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Simona Wojtyga | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
New English File Intermediate 3rd edition Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2013 Rozdziały 3-4 (semestr letni) Luke Prodromou “Grammar and Vocabulary”, Longman 2007 Martin Hewings, Cambridge Academic English, Cambridge 2012 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File Intermediate 3rd edition , Oxford) 1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości (przymiotniki-stopień wyższy) 2. Wskazywanie jednej konkretnej osoby/rzeczy (przymiotniki-stopień najwyższy) 3. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości (can, could, be able to) 4. Opisywanie stanów emocjonalnych oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ed/-ing) 5. Wyrażanie powinności, obowiązku i przymusu (should, must, have to) 6. Wyrażanie krytyki zdarzeń i czynności przeszłych (should have done) 7. Użycie rzeczowników w zdaniu (przedimki określone i nieokreślone) 8. Użycie przyimków po czasownikach i przymiotnikach 9. Wyrażanie opinii własnej, reagowanie na opinie (zgadzanie i nie zgadzanie się), udowadnianie własnej racji 10. Ćwiczenia komunikacyjne (w parach i małych grupach): wypowiadanie się na tematy związane z przeczytanymi/wysłuchanymi tekstami, zabieranie głosu w dyskusji 11. Poszerzenie słownictwa z zakresu: środki transportu, telefony i posługiwanie się nimi 12. Pogłębianie umiejętności czytania ze zrozumieniem (w oparciu o teksty zawarte w podręczniku) 13.Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tekst narracyjny, wywiad, dialog) 14. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (pisanie krótkiego tekstu do czasopisma) 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. Rejestry językowe. Opisy, opisy zdjęć, wypowiedzi własne, porównywanie, zabieranie głosu na tematy poruszane w podręczniku. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PASMO SPOŁECZNO - HUMANISTYCZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Informacja Naukowej i Bibliotekoznawstwo, Kulturoznawstwo, Filologia Polska, Kultury mediów; WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Politologia, Socjologia, Praca socjalna, Doradztwo filozoficzne i coaching, Filozofia, Historia, Historia Sztuki, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia, Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Prawo, Administracja, Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Nauki o rodzinie; SZKOŁA ZARZĄDZENIA: Zarządzenie;] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.