Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2013/2014
lektorat,
grupa nr 34
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 34 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:10 - 12:40
sala 143 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Bogdan Moczko |
Literatura: |
Vince Michael, First Certificate Language Practice, Oxford 1996. Thomas B J, Advanced Vocabulary & Idiom, Harlow 1989. Hornby A S, Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford 1995. dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Wypowiadanie się na tematy związane z pieniędzmi i biznesem (słownictwo z zakresu tematyki, kolokacje z użyciem czasowników take, have imake). 2. Opisywanie codziennych sytuacji i zdarzeń z zakresu tematów „pieniądz” i „jedzenie”). 3. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób (użycie mowy zależnej). 4. Opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe typu II, III i mieszane). 5. Reakcje językowe stosowane podczas dokonywania zakupów. 6. Opisywanie niezwykłych sytuacji życiowych (wykorzystanie wyrażeń czasowych np. by the time, as soon as oraz przymiotników wraz z przysłówki wzmacniające przymiotniki np. absolutely , extremely efficient). 7. Wypowiadanie się na temat wyzwań i podejmowania ryzyka w życiu (słowotwórstwo z użyciem przedrostka self- i przyrostków -able/-ible). 8. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous). 9. Formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect). 10. Tworzenie i zastosowanie czasowników złożonych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on , take up). 11. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metod aktywizujących w tym np. pracy w grupach |
Uwagi: |
PASMO SPOŁECZNO - HUMANISTYCZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Informacja Naukowej i Bibliotekoznawstwo, Kulturoznawstwo, Filologia Polska, Kultury mediów; WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Politologia, Socjologia, Praca socjalna, Doradztwo filozoficzne i coaching, Filozofia, Historia, Historia Sztuki, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia, Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Prawo, Administracja, Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Nauki o rodzinie; SZKOŁA ZARZĄDZENIA: Zarządzenie;] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.