Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2013/2014
lektorat,
grupa nr 39
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 39 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 10:00 - 11:30
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination B2, Macmillan Publishers Limited. 2. McCarthy, M & O’Dell, F (2005). English collocations in use, Cambridge University Press. 3. McCarthy, M & O’Dell, F (2010). English idioms in use, Cambridge University Press. 4. Matasek, M (2002). Synonimy, antonimy i kolokacje w języku angielskim, Handybooks. 5. Matasek, m (2003). Zdania angielskie w parafrazie, Handybooks. 6. Powell, D, Walker, E, Elsworth, S (2009). Grammar Practice for Upper Intermediate Students, Pearson Longman. 7. Hashemi, L, Thomas, B (2003). Grammar for First Certificate, Cambridge University Press. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan): Umiejętności komunikacyjne: 1. Formułowanie zwrotów grzecznościowych; 2. Okazywanie współczucia; 3. Udzielanie rad; Zagadnienia gramatyczne: 4. Relacjonowanie wypowiedzi (zastosowanie mowy zależnej); 5. Udoskonalanie umiejętności budowania zdań warunkowych (aspekt hipotetyczny); 6. Powtórzenie form narracyjnych(zastosowanie czasów przeszłych); 7. Sposoby wyrażania przyszłości ( Czasy przyszłe Future Continuous, Future Perfect); Zagadnienia leksykalne: 8. Czasowniki frazowe; 9. Słowotwórstwo (zastosowanie i znaczenie przedrostka „self-” oraz przyrostków „-able/ible”; 10. Kolokacje z czasownikami „have, make, take”; 11. Zastosowanie metafory; 12. Zwroty frazeologiczne typu: czasownik+rzeczownik; 13. Terminologia związana z tematem „pieniądz” (wyrażenia, zwroty idiomatyczne, powiedzenia, kolokacje); 14. Leksyka z zakresu tematu „Zdrowie”; Umiejętność pisania: 15. Opis zdarzenia; 16. Artykuł. |
Uwagi: |
PASMO SPOŁECZNO - HUMANISTYCZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Informacja Naukowej i Bibliotekoznawstwo, Kulturoznawstwo, Filologia Polska, Kultury mediów; WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Politologia, Socjologia, Praca socjalna, Doradztwo filozoficzne i coaching, Filozofia, Historia, Historia Sztuki, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia, Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Prawo, Administracja, Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Nauki o rodzinie; SZKOŁA ZARZĄDZENIA: Zarządzenie;] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.