Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2013/2014
lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 50 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Podręcznik New Inside Out –Upper Intermediate, S.Kay, V.Jones, Mac Millan, 2009 Literatura uzupełniająca: New Inside Out, Upper-Intermediate, Workbook, P. Kerr, C. Jones, MacMillan, 2009 English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012 Gramatyka Angielska w teorii i ćwiczeniach. J. Siuda, wyd. Angloman, 1992 A Practical English Grammar A.J Thomson, A.V. Martinet, Oxford University Press, 1994 How English Works M. Swan, C. Walter, 1997 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Zagadnienia gramatyczne 1.Relacjonowanie wypowiedzi, zamiana mowy niezależnej na zależną i odwrotnie, na podstawie tekstów i zdań w ćwiczeniach (Reported Speech) 2.Wypowiadanie się na temat sytuacji hipotetycznych, zadawanie pytań (Zdania warunkowe typu 1,2, 3 i mieszane) 3.Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów pisanych i nagrań w powiązaniu z rozmową na temat trudnych ekspedycji, wyzwań itp. (Narrative Tenses: Past Simple/Continuous, Past Perfect/Continuous), 4.Opisywanie zdarzeń, które nastąpią w przyszłości (Future Continuous, Future Perfect 5.Wyrażanie współczucia (useful phrases) i udzielanie rad (you should, if I were you, etc.) Zagadnienia leksykalne 1.Użycie kolokacji rzeczownikowych czasowników have, make, take 2.Rozmowy na temat zarabiania, wydawania, zarządzania pieniędzmi, przedsiębiorczości, rzeczy cennych dla ludzi, zakupów itp. (idiomy, powiedzenia związane z pieniędzmi) 3.Opisywanie dnia z życia różnych osób etc (użycie wyrazów łączących takich jak until, while, during,as by the time etc) 4.Tworzenie słów z użyciem self i –able/ible (np. self-esteem, edible) 5.Zastosowanie czasowników frazowych (take, get, etc) Utrwalenie wiadomości z unitów 1-3 w ćwiczeniach powtórkowych po Unit 3 -Review A– gramatyka i słownictwo. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji). |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK [WYDZIAŁ BIOLOGII I OCHRONY ŚRODOWISKA: Biologia, Biotechnologia, Ochrona środowiska; WYDZIAŁ MATEMATYKI, FIZYKI i CHEMII: Technologia chemiczna, Chemia, Informatyka; WYDZIAŁ NAUK O ZIEMI: Geologia, Geografia, Geofizyka; WYDZIAŁ INFORMATYKI I NAUKI O MATERIAŁACH: Edukacja Techniczno-informatyczna, Mechatronika, Inżynieria biomedyczna, Inżynieria materiałowa, Informatyka inż.;] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.