Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [12-PDZ-ZEW-8SD] semestr letni 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [12-PDZ-ZEW-8SD]
Zajęcia: semestr letni 2013/2014 [2013/2014L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 72
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Józef Budniak, Zenon Gajdzica, Danuta Kocurek, Danuta Kurzyna-Chmiel, Izabela Łuc, Andrzej Murzyn, Ewa Ogrodzka-Mazur, Gabriela Piechaczek-Ogierman, Aniela Różańska, Renata Stefańska-Klar, Anna Studenska, Anna Szafrańska, Alina Szczurek-Boruta, Krzysztof Śleziński
Literatura:

M. Andrzejewski, Prawo rodzinne i opiekuńcze, Warszawa 2011r.

Ustawa kodeks rodzinny i opiekuńczy

Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

M. Andrzejewski, Prawna ochrona rodziny. Warszawa 1999r.

J. Winiarz, J. Gajda, Prawo rodzinne. PWN Warszawa 1999r.

T. Smyczyński, Prawo rodzinne i opiekuńcze. C.H. Beck, Warszawa 1997r.

J. Ignaczewski, Kodeks rodzinny i opiekuńczy komentarz, Warszawa 2011r.

J. Ignatowicz, Prawo rodzinne. Warszawa 2000r.

A. Zieliński, G. Jędrejek, Prawo rodzinne i opiekuńcze w zarysie, Warszawa 2011r.

Zakres tematów:

Konieczna będzie znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących:

Pojęcia i zakresu działalności opiekuńczej i wychowawczej

Praw i obowiązków rodziców wobec dzieci

Rodzin zastępczych

Zakresu i rodzajów władzy rodzicielskiej

Rodzajów ubezwłasnowolnienia

opieki nad małym dzieckiem

opieki i kurateli

praw osób niepełnosprawnych.

szkół i przedszkoli, innych placówek oświatowych.

Metody dydaktyczne:

metoda słowna, problemowa, instruktaż

Metody i kryteria oceniania:

Ocena Stopnia postępów w pisaniu pracy dyplomowej. Bieżące sprawdzanie postępów w pisaniu pracy, złożenie na koniec semestru wymaganej części pracy.

Ćwiczenia- skala ocen 2.0-5.0

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który jest przygotowany do seminarium, bierze w nim aktywny udział, przygotuje konspekt pracy, potrafi zaprezentować zadany temat w oparciu o różne źródła, charakteryzuje bibliografię, przybliża fragmenty pracy, przedstawia procedurę badań własnych, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań.

Ocenę dobrą otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, potrafi formułować pytania i udzielać odpowiedzi podczas dyskusji, wykazuje zainteresowanie tematem pracy, przedstawia procedurę związaną z badaniami własnymi, ale nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań.

Ocenę dostateczną otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, ale posiada znikomą wiedzę teoretyczną dotyczącą tematu pracy dyplomowej i nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań.

Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie jest przygotowany do seminarium, nie potrafi zaprezentować fragmentów pracy i nie wywiązuje się z przyjętych zobowiązań.

Uwagi:

zewiwp

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)