Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna [12-PDZ-ZTP-1KI] semestr letni 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja interpersonalna [12-PDZ-ZTP-1KI]
Zajęcia: semestr letni 2013/2014 [2013/2014L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Krzyżewska
Literatura:

Obowiązkowa:

Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków ,

2006

Thompson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka, Poznań 1998,

Knapp M. L., Hall J. A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich. Astrum,

Wrocław, 2000

Uzupełniająca:

Birkenbihl, V. F. (1998). Sygnały ciała. Wrocław: Wydawnictwo Astrum

Darwin K., O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt, PWN, Warszawa, 1988

Hall, E. T., Ukryty Wymiar, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza S. A. , Warszawa, 1997

Hall E. T. , Bezgłośny język, Państwowy Instytut Wydawniczy Warszawa, 1987

Rebel G., Naturalna mowa ciała w socjotechnicznych metodach osiągania sukcesu, Astrum,

Wrocław, 1999

Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa, 2000

Załazińska A., Schematy myśli wyrażane w gestach, Wydawnictwo UJ, Kraków, 2001

Zakres tematów:

ćwiczenia skoncentrowane są na wybranych zagadnieniach istotnych dla funkcjonowania w zawodzie nauczyciela małych dzieci:

1) funkcje i formy komunikacji międzyludzkiej

2) niespecyficzna specyfika komunikacji dorosły – dziecko

3) wpływ komunikacji między dorosłymi na funkcjonowanie dzieci

4) wielofunkcyjność przekazu nauczyciela

5) aktor czy obserwator: nauczyciel a komunikacja wzajemna dzieci

6) komunikacja w GTM (grupie myślenia twórczego)

7) zadanie czy obrona: komunikacja rodzic – nauczyciel

8) asertywność

9) perswazyjne formy komunikacji (reklama)

10) negocjacje vs konfrontacje

11) komunikacja w rodzinie

12) wulgarność w komunikacji międzyludzkiej

13) kłamstwo/podstęp – geneza, funkcje

14) komunikacja wśród zwierząt/komunikacja człowieka ze zwierzętami

15) podsumowanie problematyki

Metody dydaktyczne:

jak w opisie modułu

Uwagi:

zewitp

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)