Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Profilaktyka i promocja zdrowia w szkole 12-PDZ-ZTP-2PIPZ
semestr letni 2013/2014
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Profilaktyka i promocja zdrowia w szkole 12-PDZ-ZTP-2PIPZ
Zajęcia semestr letni 2013/2014 (2013/2014L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej, Lublin 2008

Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007

Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007

Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007

Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010

Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008

Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999

Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998

Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000

Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997

Woynarowska B., Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Wyd. ORE, Warszawa 2012

Syrek E.,Borzucka-Sitkiewicz K., Edukacja zdrowotna. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009

Zakres tematów:

I.Teoretyczne podstawy wychowania zdrowotnego (idea promocji zdrowia i pojęcie szkoły promującej zdrowie, definicje zdrowia).

II.Teoretyczne założenia profilaktyki i elementarnej edukacji zdrowotnej (aksjologiczna sfera edukacji zdrowotnej, teleologiczna i metodyczna sfera profilaktyki i promocji zdrowia, nauczyciel i prakseologiczny wymiar edukacji zdrowotnej - innowacje i nowatorskie rozwiązania w zakresie promocji profilaktyki i zdrowia, przegląd modeli, procedur i faz konstruowania autorskiego programu edukacji zdrowotnej).

II. Właściwości psychofizyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym a promocja zdrowia.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu.

Uwagi:

zewitp

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.