Diagnostyka pedagogiczna [12-PDZ-ZTP-3DP]
semestr letni 2013/2014
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnostyka pedagogiczna [12-PDZ-ZTP-3DP] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz |
Literatura: |
Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Red. D. Wosik – Kawala, T. Zubrzycka – Maciąg. Lisowska E., Wprowadzenie do diagnozowania pedagogicznego. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne. Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. |
Zakres tematów: |
Diagnostyka pedagogiczna – wprowadzenie, podstawy teoretyczne, typy diagnoz. 2. Diagnostyka w ujęciu historycznym. 3. Problemy etyczne diagnozy pedagogicznej. 4. Kompetencje diagnosty. 5. Kontakt diagnostyczny. 6. Diagnozowanie rodziny jako środowiska wychowawczego. Zasady postępowania diagnostycznego w poznawaniu rodziny. 7. Diagnozowanie obszarów dysfunkcjonalności rodzin. 8. Diagnozowanie sytuacji szkolnej dziecka. |
Metody dydaktyczne: |
wykład |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.