Diagnostyka pedagogiczna 12-PDZ-ZTP-3DP
semestr letni 2013/2014
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Diagnostyka pedagogiczna 12-PDZ-ZTP-3DP | |||
Zajęcia |
semestr letni 2013/2014 (2013/2014L)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 0 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz | |||
Literatura: |
Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Red. D. Wosik – Kawala, T. Zubrzycka – Maciąg. Lisowska E., Wprowadzenie do diagnozowania pedagogicznego. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne. Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. |
|||
Zakres tematów: |
Diagnostyka pedagogiczna – wprowadzenie, podstawy teoretyczne, typy diagnoz. 2. Diagnostyka w ujęciu historycznym. 3. Problemy etyczne diagnozy pedagogicznej. 4. Kompetencje diagnosty. 5. Kontakt diagnostyczny. 6. Diagnozowanie rodziny jako środowiska wychowawczego. Zasady postępowania diagnostycznego w poznawaniu rodziny. 7. Diagnozowanie obszarów dysfunkcjonalności rodzin. 8. Diagnozowanie sytuacji szkolnej dziecka. |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.