Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [12-PDZ-ASK-8DS] semestr letni 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [12-PDZ-ASK-8DS]
Zajęcia: semestr letni 2013/2014 [2013/2014L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogusław Dziadzia, Tadeusz Kania, Ewelina Konieczna, Katarzyna Olbrycht
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kargul J., Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury : podręcznik akademicki , Warszawa 2012.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2004.

Nowak S., Metodologia nauk społecznych, Warszawa 2012.

Pilch T. , Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2010.

Literatura uzupełniająca: Helman A. ,Ostaszewski J., Historia myśli filmowej. Podręcznik. Gdańsk 2007.

Helman A., Przedmiot i metody filmoznawstwa. Łódź 1985.

Piekarski J., U podstaw pedagogiki społecznej : zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, Łódź 2007.

Prokosz M. (red). Nauki pedagogiczne we współczesnej humanistyce, Toruń 2003.

Zakres tematów:

1. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, społecznych i humanistycznych

2. Badania jakościowe w pedagogice i w naukach społecznych

3. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych i społecznych

4. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych, społecznych i humanistycznych

5. Poprawna edycja tekstu pracy pisemnej

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Student zobowiązany jest do:

• wyboru tematyki i stworzenia koncepcji pracy

• przedstawienia przedmiotu i celu pracy oraz problemów badawczych

• odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanych treści [ze strony prowadzącego i studentów uczestniczących w zajęciach];

Student realizuje prezentację koncepcji indywidualnie w czasie do 20 minut.

Ocena ostateczna ustalana jest po wystąpieniu ustnym.

Uwagi:

ASK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)