Wychowanie i terapia przez sztukę 06-PE-OP-S1-05
semestr letni 2013/2014
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Wychowanie i terapia przez sztukę 06-PE-OP-S1-05 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2013/2014 (2013/2014L)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 19 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Danuta Krzywoń | |||
Literatura: |
• Szuman S. „O sztuce i wychowaniu estetycznym” Warszawa 1975 • Wojnar I.„Estetyka i wychowanie” Warszawa 1970 • Wojnar I. „Teoria wychowania estetycznego-zarys problematyki” Warszawa 1976 • Baum E. Terapia zajęciowa. Warszawa 2008. • Handford O., Karolak W. Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii. Łódź 2007. • Krauze-Sikorska H. Edukacja przez sztukę. Poznań 2006. • Szuman S. Sztuka dziecka. Warszawa 1990. • Tyszkowa M. Sztuka i dorastanie dziecka. Warszawa-Poznań 1981. • Kaja B. Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 1995. • Klöppel R., Vliex S. Rytmika w wychowaniu i terapii. Warszawa 1995. • Skorek E., Terapia pedagogiczna. Kraków 2004. • Gloton R., Clero C. Twórcza aktywność dziecka. Warszawa 1985. • Kaduson H. Schaefer Ch. Zabawa w psychoterapii. Gdańsk 2003 • Szmidt K. Dydaktyka twórczości. Kraków 2003. • Wallon Ph., Cambier A., Engelhart D. Rysunek dziecka. Warszawa 1993. • Konieczna E., Areterapia. Kraków 2003. • Stadnicka J. Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Warszawa 1998. • Szafraniec G.Techniki niewerbalne w terapii dzieci. W: Wspomaganie rozwoju. Psychokorekcja. Psychostymulacja. t. III, red. B. Kaja, WSP Bydgoszcz 2000. |
|||
Zakres tematów: |
1. Funkcje wychowawcze sztuki, 2. Społeczne i indywidualne funkcje sztuki 3. Osobotwórcze aspekty sztuki; 4.Sztuka jako „uwznioślanie życia”; 5. Sztuka jako „namiastka” życia; 6. Sztuka jako „sposób życia”; 7. Wychowanie przez sztukę w kształtowaniu postawy „otwartego umysłu”; 8. Procesy wychowania przez sztukę; 9. Zasady wychowania przez sztukę; 10. Etapy wychowania przez sztukę; 11. Wychowanie przez sztukę; ekspresja – jej wartość terapeutyczna; 12. Drama plastyczna w wychowaniu i terapii; 13. Taniec w wychowaniu i terapii ; 14. Terapia zajęciowa; wychowanie przez aktywne uczestnictwo; 15. Teatr w integracji aktywności wielorakich; 16. Film – jako forma kształtowania postaw. |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, praca w grupach, przygotowanie i prezentacja projektu. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń oraz przygotowuje projekty zaliczeniowe (poster i teczkę materiałów). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.